نماینده جنبش حماس در تهران گفت:انشاءالله راهپیمایی‌های عظیم مسلمانان در روز قدس سرآغازی برای پایان رژیم صهیونیستی باشد.

راهپیمایی روز قدس سرآغازی برای پایان اسرائیل استخالد قدومی  نماینده جنبش حماس در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین، اظهار کرد: روز جهانی قدس امسال به دلیل تحرکات و فعالیت های  متمایزی که صورت گرفته رنگ و بویی متفاوت پیدا کرده است، زیرا  اقدامات تحریک آمیز و عامدانه نیروهای اشغالگر به همراه دولت آمریکا و  همچنین جنایت های بی وقفه از سوی آنها  علیه مردم فلسطین، حساسیت ها  را نسبت به قدس شریف افزایش داده‌ است. 

نماینده جنبش حماس در تهران بیان کرد: رژیم صهیونیستی  راهپیمایی مسالمت آمیز مردم ما را که از سی ام ماه مارس شروع شده و به عنوان "راهپیمایی بازگشت و برچیدن حصار" نامگذاری شده  را به خاک  خون کشیده است؛ به طوریکه  تا به امروز 123 تن از مردم ما  را به شهادت رسانده و چهارده  هزار نفر  را  نیز  زخمی کرده است که نیمی از آنها کودک هستند.

وی ادامه داد: مردم فلسطین امروز با راهپیمایی میلیونی خود پیامشان را در قالب حرکت کاملا مسالمت آمیز و متمدنانه به جهانیان مخابره خواهند کرد.

قدومی افزود: ملت فلسطین خودمختاری دولت صهیونیست زده آمریکا و تصمیم ظالمانه اش را نخواهند پذیرفت و سرانجام به سرزمین خود بازمی گردند، همچنین  مرزهای ساختگی  رژیم صهیونیستی برای  مردم ما از هیچ مشروعیتی  برخوردار نیست.

نماینده جنبش حماس گفت:در روز قدس  مردم فلسطین  سنت حسنه ای را که امام راه حل بنیان گذاشته است را  احیا می کنند  و به جهانیان اعلام  می دارند  قدس شریف استحقاق ظلمی بیش از این را ندارد.

وی تصریح کرد: ملتهای بزرگ منطقه که با مردم فلسطین  ابراز همبستگی می کنند باید از دولتهای خود  بخواهند در این زمینه موضع پیشرو  و شایسته ای را اتخاذ کنند.

قدومی با بیان  اینکه  به برکت خون شهدا آمریکا در تصویب قطعنامه ای در شورای امنیت علیه آنچه تروریسم حماس و مقاومت فلسطینی می نامید ناکام ماند، تاکید کرد: انشاءالله  راهپیمایی های عظیمی که مردم ما و سایر ملل مسلمان در روز قدس انجام می دهند سرآغاز  برای پایان رژیم صهیونیستی باشد و مردم ما با تمسک به حقوق خود سرزمین خود را از یوغ اشغال برهانند و طومار این رژیم جعلی را در هم بپیچند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار