عضو سابق کمیسیون امنیت ملی گفت: آرمان فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند و مظلومیت مردم فلسطین باعث اهمیت این آرمان شده است.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه و تحولات مربوط به آن اظهار داشت:روز جهانی قدس امسال از اهمیت بیشتری نسبت به سال های گذشته برخوردار است چرا که مظلومیت مردم فلسطین با توجه به اقدامات جنایتکارانه صهیونیست ها و همچنین انتقال نابخردانه سفارت آمریکا به بیت المقدس افزایش یافته است.

وی ادامه داد:هرچند میان دولت های اسلامی اختلافاتی موجود است و حتی برخی دولت های به ظاهر اسلامی به رژیم صهیونیستی نزدیک هم شده اند اما آرمان فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند؛چرا که ملت‌های مسلمان، یک صدا با یکدیگر حمایت از فلسطین را فریاد می‌زنند.

شوهانی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد:ملت فلسطین مظلوم است و این مظلومیت فقط دغدغه مسلمانان نیست بلکه یک دغدغه جهانی است.از این رو حمایت از فلسطین و آرمان فلسطین آنقدر اهمیت دارد که حمایت از مردم فلسطین حتی در غرب و آمریکا به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: حمایت از آرمان فلسطین در وجدان های بیدار دنیا وجود دارد و مظلومیت مردم فلسطین باعت اهمیت این آرمان شده است.

گفتنی است که مقام معظم رهبری در سالهای گذشته همواره بر اهمیت روز قدس تاکید داشته اند که به چند مورد از بیانات ایشان در این باره می‌پردازیم:

روز قدس نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل چقدر سعى كرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند در طول اين سالها كه روز قدس را كه نماد صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق در مقابل باطل است، تضعيف كنند. روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندى عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطين نيست؛ روز امت اسلامى است. روز فرياد رساى مسلمانان عليه سرطان كشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى صهيونيزم است كه به وسيله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى دست متجاوز اشغالگران، مداخله كنندگان، قدرتهاى استكبارى به جان امت اسلامى افتاده است. روز قدس چيز كوچكى نيست. روز قدس يك روز جهانى است. يك پيام جهانى هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى اين است كه امت اسلامى اولاً زير بار ظلم نميرود، ولو اين ظلم از پشتيبانى بزرگترين و قدرتمندترين دولتهاى عالم برخوردار باشد. (۱۳۸۸/۰۶/۲۹) 

وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است

روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی روز قدس، این حرکتى که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و بحمداللّه روزبه‌روز بهتر و سال‌به‌سال گرمتر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنائى است؛ این فقط یک راهپیمائى نیست؛ خونى است که در این روز در رگهاى امت اسلامى می‌دود؛ على‌رغم کسانى که می‌خواهند مسئله‌ى فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشى سپرده شود، این مسئله را روزبه‌روز زنده‌تر می‌کند؛ و همین جور خواهد بود. وظائف سنگینى بر دوش مسئولان کشورهاى اسلامى است، که امیدواریم خداوند همه را هدایت کند به آنچه که وظیفه‌ى آنهاست، و کمک کند که بتوانند این وظائف را انجام بدهند. (۱۳۹۱/۰۵/۲۹)

روز قدس مخصوص ایران نیست

روز قدس مخصوص ایران نیست؛ روز دنیاى اسلام است و لذا در همه دنیاى اسلام، مسلمانان حضور خود را براى دفاع از برادران فلسطینى خود نشان دادند. مسلمانان در این روز اراده عمومى خود را براى مقابله با ترفندهاى امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است و امسال به شکل نمایانى این پیشتازى و عظمتِ اراده ملى را در ایران نشان داد. (۱۳۸۲/۰۹/۰۵)

 همچنین رهبر معظم انقلاب در در اجتماع پرشکوه، پرشور و پرمعنای انبوهِ بی‌شمار مردم قدرشناس در بیست‌ونهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در جمعه همین هفته فرمودند: به فضل الهی، و به برکت حضور پرشور مردم روزقدس امسال از سالهای گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، فلسطین ، قبله اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار