خبرگزاری رویترز در گزارشی به بحث پیرامون منبع تأمین هزینه‌های نشست آتی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در سنگاپور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، یک کمپین بین المللی برای نابودی تسلیحات هسته‌ای به نام ICAN که سال گذشته میلادی برنده جایزه صلح نوبل شده بود پیشنهاد کرده است هزینه برقراری تدارکات لازم برای نشست «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور را بپردازد.

اعلام آمادگی یک کمپین برنده صلح نوبل برای پرداخت هزینه‌های نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور

این کمپین اعلام کرد بسیار علاقمند است پول جایزه نوبلی که دریافت کرده است را صرف این نشست بکند. یک مقام عضو این کمپین اعلام کرد: صلح نوبل یک جایزه نقدی هم دارد که ما قصد داریم پول این جایزه را برای پرداخت هزینه این نشست صرف کنیم که در نتیجه به صلح شبه جزیره کره و داشتن جهانی عاری از سلاح هسته ای کمک کرده باشیم. این یک نشست تاریخی خواهد بود.

کیم جونگ اون قرار است در نشست خود با رئیس جمهور آمریکا در هتل 5 ستاره «فولرتون» در سنگاپور اقامت داشته باشد. هزینه یک شب اقامت در این هتل 6000 دلار است.

اعلام آمادگی یک کمپین برنده صلح نوبل برای پرداخت هزینه‌های نشست دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور

این کمپین درحالی برای پرداخت هزینه های این نشست اشتیاق نشان داده است که کشور ثروتمند سنگاپور هم برای پرداخت هزینه های این نشست اعلام آمادگی کرده است.

مقدار جایزه صلح نوبل هر ساله متفاوت است. در سال 2017، جایزه نقدی صلح نوبل 9 میلیون کرون سوئد (1.02 میلیون دلار) بود.

پیش از این واشنگتن پست گزارشی درباره استیصال و پریشانی مقامات آمریکایی برای پرداخت هزینه اقامت رهبر کره شمالی در سنگاپور منتشر کرده بود. دو منبع آگاه اعلام کرده بودند که اگر آمریکا هزینه اقامت رهبر کره شمالی را در سنگاپور بپردازد، این ممکن است یک توهین برای کره شمالی در نظر گرفته شود.

دونالد ترامپ در هفته های اخیر بارها بیانیه های ضد و نقیضی درباره نشست آتی خود با رهبر کره شمالی منتشر کرده است. وی یکبار از لغو این نشست و روز بعد از برگزاری آن در سنگاپور خبر داد. اما به دنبال سفر اخیر «کیم یونگ چول»، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا، دونالد ترامپ چند روز پیش به طور رسمی اعلام کرد که این نشست 12 ژوئن در سنگاپور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار