در پی اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، دفتر نخست‌وزیری انگلیس، متحدترین کشور اروپایی آمریکا، آن را غیرمنطقی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر نخست‌وزیری انگلیس در واکنشی اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را غیرمنطقی خواند.

در پی اقدام آمریکا در افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات فولاد و ۱۰ درصدی واردات آلومینیوم اروپا، نخست‌وزیر انگلیس آن را اقدامی نادرست و غیرمنطقی توصیف کرد.

دفتر نخست‌وزیری انگلیس در واکنش به اقدام رییس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای با اشاره به اهمیت صنایع فولاد و آلومینیوم برای انگلیس و نیز آمریکا، استفاده از این فلزات را برای صنایع و امنیت ملی آمریکا هم مهم خواند و تجدید نظر در این تصمیم را خواستار شد.

پیش‌تر نیز مقامات انگلیس از جمله " لیام فاکس" وزیر تجارت بین‌الملل این کشور این تصمیم رئیس جمهور آمریکا را به باد انتقاد گرفت و آن را اقدامی مشکل آفرین خواند.

"سیسیلیا ملمستروم" کمیسر بازرگانی اتحادیه اروپا هم در واکنش به اقدام ترامپ آن را خلاف ضوابط سازمان تجارت جهانی دانست و از شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا در این باره خبر داد.

کارشناسان با اشاره به تصمیمات اتحادیه اروپا برای اقدامات تلافی‌جویانه و مقابله با تصمیم آمریکا، وقوع یک جنگ جهانی تجاری را دور از انتظار نمی‌دانند. ­

انتهای پیام/

واکنش انگلیس به افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم توسط آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار