یک قاضی انگلیسی برای مقابله با موج حوادث چاقوکشی در این کشور، راهکار ویژه‌ای ارائه داده و مدعی است که اگر پیشنهاد وی اجرایی شود آمار مرگ‌‎ومیر ناشی از این حوادث به‌ شدت کاهش می‌یابد.

راهکار قاضی انگلیسی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از چاقوکشیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک قاضی انگلیسی برای مقابله با موج حوادث چاقوکشی در این کشور راهکار ویژه‌ای ارائه داده است.

بنا به گزارش «ایندیپندنت»، با افزایش بی‌سابقه حوادث مرگبار چاقوکشی در انگلیس، «نیس مادِج»، قاضی شهر «بدفوردشایر» در شرق این کشور، پیشنهاد داده شکل چاقوهای آشپزخانه 10 اینچی (25 سانتیمتری) تغییر کند.

او با بیان اینکه همه مردم باید شکل چاقوهای آشپزخانه خود را تغییر دهند، تصریح کرد: دولت باید مراکزی را ایجاد کند تا مردم با مراجعه به آنها نوک تیز چاقوهای خود را گِرد کنند.

وی در توجیه این ابتکار خود گفت: «چه نیازی به داشتن چاقوهای نوک‌تیز 20 تا 25 سانتی است؟ ماهیگیران و قصاب‌ها به چنین چاقوهایی نیاز دارند، اما آیا واقعا یک آشپز خانگی به چاقوهای نوک تیزی با این ابعاد نیاز دارد؟»

این قاضی انگلیسی با اشاره به افزایش سرسام‌آور جرائم چاقوکشی در سراسر انگلیس و دست‌کم 77 حادثه چاقوکشی در شهر محل خدمت خود، افزود: «من از همه سازندگان چاقو، مغازه‌های فروش آن، نیروی پلیس، مقامات محلی، و دولت می‎‌خواهم منع فروش چاقوهای نوک‌تیز را به جز در شرایط خاص مورد بررسی قرار دهند و آنها را با  چاقوهای نوک‌پهن جایگزین کنند».

وی تأکید کرد اگر پیشنهادهایش اجرایی شود، آمار مرگ‌ومیر ناشی از چاقوکشی در این کشور کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار