معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: هنر می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند و در سازمان برنامه و بودجه از هنرمندان دعوت می‌کنیم.

هنر می تواند به اعتلای اقتصاد و ثروت منجر شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاحیه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد با اشاره به نقش انسان توسعه یافته در کشور گفت: در برنامه‌های توسعه پس از انقلاب آنچه مغفول مانده نقش انسان توسعه یافته در جوامع مختلف است.

وی ادامه داد: در ادبیات توسعه امروزی، انسان محور و ابراز توسعه نیست، بلکه انسان توسعه یافته، هدف نهایی است در واقع  انسان توسعه یافته به وجود نخواهد آمد مگر به کمک فرهنگ و هنر و با کمک این حوزه  می توان جهانی متمدن و توسعه یافته داشت.

 برای تدوین برنامه‌های توسعه، هنرمندان را فراموش کرده‌ایم

نمکی با اشاره به اینکه برای تدوین برنامه‌های توسعه هیچگاه از هنرمندان دعوت نکرده‌ایم، اظهار کرد: هیچگاه به نقش هنرمندان توجه نداشته‌ایم و فرهنگ و هنر را نمی‌توان در مدرسه آموخت.

معاون سازمان برنامه و بودجه در خصوص عرصه فرهنگ و هنر در کشور بیان کرد: بدون اتاق فکر مجموعه علمی عرصه فرهنگ و تمدن راه به جایی نخواهند داشت، در سازمان برنامه و بودجه از افرادی که بتوانند هنر را به اقتصاد تبدیل کنند دعوت خواهیم کرد تا هنر آن‌ها به اقتصاد ملی منجر شود.

وی یادآور شد: هنر به اعتلای اقتصاد کشور کمک می‌کند، همچنین در عرصه گردشگری فعالیت‌های بسیار خوبی انجام گرفته است و امیدواریم که با خرد و تدبیر راهگشای میراث فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار