سرپرست شرکت پخش و فراورده های نفتی زنجان از رشد 11 درصدی مصرف فرآورده های مایع در فروردین ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛محسن شهبازی سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان از رشد ۱۱ درصدی مصرف فرآورده‌های مایع در فروردین ماه سال جاری خبرداد و گفت: میزان مصرف در فروردین ماه سالجاری ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۶۳ میلیون و ۶۵۰ هزار لیتر بوده که این قیاس مصرف حاکی از یک رشد ۱۱ درصدی دارد.
سرپرست شرکت پخش فراورده‌های نفتی زنجان مصرف بنزین و نفتگاز غیر نیروگاهی را افزایشی برشمرد و افزود: میزان مصرف بنزین فروردین ماه سال جاری ۳۶ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که حاکی از یک رشد ۱۷ درصدی می‌باشد همچنین در مصرف نفتگاز غیر نیروگاهی نیز یک رشد ۱۱ درصدی به ثبت رسیده بطوریکه مصرف سالجاری در حدود ۳۱ میلیون و ۲۶۰ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۲۸ میلیون و ۱۴۰ هزار لیتر بوده است.
محسن شهبازی مصرف نفت سفید و گاز مایع را کاهشی اعلام کرد و افزود: مصرف نفت سفید در فروردین ماه سالجاری ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار لیتر و مدت مشابه سال قبل ۴ میلیون لیتر بوده که این قیاس حکایت از یک کاهش ۴۱ درصدی دارد که این کاهش نیز در نتیجه روند گاز کشی و تبدیل سوخت‌های صورت پذیرفته استان محقق گردیده است همچنین در گاز مایع نیز کاهش ۱۵ درصدی به ثبت رسیده که مصرف سال جاری یکهزار و۲۸۷ تن و مدت مشابه سال قبل یکهزار و۵۲۰ تن بوده است.
وی ادامه داد: در مصرف CNG تغییر خاصی در مصرف مشاهده نمی‌شود بطوریکه میزان مصرف فروردین ماه سال جاری ۱۲ میلیون و ۴۱۲ هزار متر مکعب و مدت مشابه سال قبل مصرفی در حدود ۱۲ میلیون و ۴۲۴ هزار متر مکعب به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول همچنین به رشد ۳۶ درصدی نفتکوره نیز اشاره کرد و افزود: میزان مصرف این فرآورده در سال جاری ۵۱۳ هزار لیتر و مدت مشابه ۳۱۲ هزارلیتر بوده و این قیاس حاکی از یک رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی در مصرف این فرآورده می‌باشد.
محسن شهبازی در ادامه به مصرف نفتگاز بخش‌های مختلف مصرف نیز اشاره و عنوان کرد: مصرف نفتگاز نیروگاهی در فروردین ماه سال جاری ۵ میلیون و ۳۰۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۳ میلیون و ۵۸۳ هزار بوده که حاکی از یک رشد ۴۸ درصدی دارد و در نفتگاز غیر نیروگاهی نیز بیشترین مصرف در بخش حمل و نقل به ثبت رسیده با مصرفی در حدود ۲۰ میلیون و ۶۸۰ هزار لیتر در سال جاری و ۲۳ میلیون و ۲۸۲ هزار لیتر در مدت مشابه سال قبل که حاکی از یک رشد ۱۳ درصدی دارد.
وی افزود: مصرف نفتگاز بخش کشاورزی نیز از یک رشد ۹ درصدی برخوردار بوده بطوریکه مصرف سال جاری ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار لیتر و مدت مشابه ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر بوده است و در بخش صنایع نیز مصرف سالجاری ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار لیتر و مدت مشابه ۲ میلیون و ۳۱۸ هزار لیتر به ثبت رسیده که این قیاس یک کاهش ۱۱ درصدی در مصرف نفتگاز بخش صنایع را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/ن

بیش از 36 میلیون لیتر مصرف بنزین در زنجان

برچسب ها: بنزین ، شرکت ملی نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.