«چاس فریمن» گفت اقدامات دونالد ترامپ سبب خسارت به آمریکا و دیگر کشور‌ها علی‌الخصوص چین خواهد بود.

کارشناس آمریکایی: نسخه‌ای که ترامپ برای درمان مشکلات تجاری با چین پیچیده است، نتیجه‌ نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، «چاس فریمن»، کارشناس ارشد آمریکا در امور چین ضمن بی‌نتیجه خواندن نسخه‌های رئیس جمهور آمریکا برای درمان مشکلات تجاری این کشور معتقد است پیش‌بینی‌های مناقشات تجاری با چین نیز به ضرر آمریکا خواهد بود.

چاس فریمن با ده‌ها سال تجربه در مناسبات دوجانبه گفت: «به نظر می رسد آمریکا مشکلات تجاری را اشتباهی تشخیص داده و به مین دلیل تجویز وی برای درمان اینگونه مشکلات بی‌فایده است و آنچه که ترامپ انجام می دهد صرفا سبب خسارت به آمریکا و دیگر کشورها و بیشتر از همه به چین خواهد بود.»

پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات واستون وابسته به دانشگاه براون در کنفرانس سالانه کمیته c100 گروه برجسته آمریکا و چین افزود، آمریکا و چین به اندازه کافی جهانی و پویا  شده اند که بتوانند بدون ورشکست کردن یکدیگر و حامیان آنها از یکدیگر جدا شوند.

فریمن، دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا خاطر نشان کرد دلایل زیادی برای تلاش آمریکا جهت مناسبات همکاری با چین رو به گسترش وجود دارد اما، دولت ترامپ تصمیم گرفته که با برخورد نظامی و اقتصادی با پکن مقابله کند.

وی خاطر نشان کرد اینکه آمریکایی‌ها بیش از آنچه که پس انداز و ذخیره کنند مصرف می کنند به این معناست که آمریکایی ها بیش از تولید نیز وارد می کنند که چنین روشی سبب کسری تجاری می شود. عجیب تر اینکه اقدامات دولت ترامپ به کسری بودجه منجر خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای مالیاتی و جبران کسری بودجه در منابع پژوهش نظامی، توسعه و خرید کالا افزود اینگونه اقدامات حتی سبب کاهش نرخ ذخیره ملی و تورم برای خدمات و اجناس داخلی می شود و روند واردات رفته رفته افزایش خواهد یافت.

این کارشناس ارشد آمریکایی در حوزه چین افزود مازاد تجاری چین با آمریکا دوباره رو به افزایش است در حالی که مازاد پکن با دیگر کشورهای جهان سیر نزولی دارد.

وی معتقد است مادامیکه آمریکایی ها میزان ذخایر ملی را با بالابردن مالیات افزایش ندهند و با کاهش رکود نیز افزایش مصرف را متوقف نکنند، کسری تجاری مطمئنا سیر صعودی خواهد داشت.

اظهارات این کارشناس ارشد اقتصادی درحالی منتشر می شود که تنش های تجاری دو اقتصاد بزرگ جهانی در ماه‌های اخیر شدت یافته است. از این‌رو، صدها نفر از محققان برجسته در امور اقتصادی، تجاری و فن آوری به منظور بررسی مناسبات تجاری چین و آمریکا و همچنین ابتکار پیشنهادی کمربند و جاده چین در کنفرانس دو روزه و سالانه C100 شرکت کردند.

جین لیکوان، رئیس بانک زیرساخت توسعه آسیا و گری لاک و مکس باکوس دو نفر از سفرای سابق آمریکا در چین قرار است در این باره سخنرانی کنند.

کمیته C100 که در سال 1990 تاسیس شد و مرکز آن در نیویورک است سازمانی غیرانتفاعی است و شامل شخصیت ها و مقامات برجسته آمریکایی چینی تبار در امور دولتی، دانشگاهی و هنر می شود.

انتهای پیام/

انتقادات گسترده از سیاست‌های ترامپ در قبال تنش تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین

برچسب ها: اقتصاد جهان ، چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار