گزارش‌ها حاکی است یک محموله نظامی آمریکایی از تسلیحات و مهمات به پایگاه‌های نیرو‌های کُرد در استان حسکه ارسال شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد آمریکا تسلیحات نظامی جدیدی به پایگاه‌های نظامی نیروهای کُرد - که تحت حمایت واشنگتن هستند- در منطقه شمال شرقی حسکه ارسال کرده است.

این کاروان حامل 10 کامیون تسلیحات و مهمات بوده است.

منابع محلی اعلام کرده اند نیروهای کرد در حال آموزش نظامی به تعدادی از افراد غیرنظامی در بخش شمال شرقی حسکه هستند.

پیش از این، گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه به اسپوتنیک اعلام کرد حضور نیروهای نظامی فرانسه در منطقه منبج سوریه رو به افزایش است.

اسپوتنیک به تصویری دست یافته است که در آن، دو خودروی زرهی همراه با چند نیروی نظامی در منطقه منبج به چشم می‌خورند. یکی از این خودروهای زرهی پرچم آمریکا و دیگری پرچم فرانسه را حمل می‌کند.

یک عضو بلندپایه شورای نظامی منبج در گفتگو با اسپوتنیک گفت نزدیک به 50 سرباز فرانسوی اکنون در این منطقه مستقر شده اند. این در حالی است که نیروهای نظامی فرانسه قصد دارند در شمال منبج پایگاهی نظامی ایجاد کنند.

تلویزیون المنار همچنین تایید کرد سه خودروی نظامی با پرچم فرانسه وارد یک پایگاه نظامی نیروهای کُرد در شمال شرقی حسکه شده اند. این شبکه همچنین به نقل از چند منبع میدانی اعلام کرد کاروان نظامی آمریکا در حال حرکت از یک پایگاه نظامی در شمال سد خابور به سوی الشداده بوده اند.

منابع خبری نیز گزارش دادند علی‌رغم ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره خروج قریب‌الوقوع نیروهای آمریکایی از سوریه، ارتش آمریکا در استان حسکه پایگاهی نظامی دایر کرده است.

حضور نظامی آمریکا در سوریه بدون کسب مجوز از جانب دولت دمشق و یا سازمان ملل متحد انجام شده است. دمشق اقدام واشنگتن برای استقرار نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را «تجاوزگری» خوانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار