کاهش ذخایر جهانی نفت منجر به افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، در پی کاهش ذخایر جهانی نفت و همچنین به دنبال نامشخص بودن تصمیم آمریکا درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران، بهای طلای سیاه با 2 درصد افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با یک دلار و 29 سنت افزایش، به 69 دلار و 72 سنت در هر بشکه رسید. این بالاترین میزان از نوامبر سال 2014 محسوب می شود. نفت شاخص آمریکا در آخر هفته هم با افزایش 2.3 درصدی همراه بود.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با یک دلار و 25 سنت افزایش، 74 دلار و 87 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت خام برنت در آخر هفته با 0.3 درصد افزایش هفتگی همراه بود.

این درحالی است که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی مانع از افزایش سود هفتگی بهای طلای سیاه شده است. شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز اعلام کرد شرکت های آمریکایی در هفته منتهی به 4 مه، 9 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و تعداد کل آنها را به 834 مورد رسانده اند.

دونالد ترامپ تا 12 مه (22 اردیبهشت) درباره ماندن در توافق هسته ای ایران و یا خروج از آن تصمیم گیری می‌کند. رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که برجام نقص هایی دارد که باید برطرف شود. این در حالی است که قدرتهای اروپایی در تلاش هستند ترامپ را متقاعد کنند که از برجام خارج نشود.

به دنبال انتشار گزارش ضعیف اشتغال در آمریکا که به کاهش اندک ارزش دلار منجر شد، بهای طلا با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1314.23 دلار رسید. گزارش اشتغال آمریکا نشان داد که رشد مشاغل این کشور در ماه آوریل کمتر از آنچه انتظار می رفته با افزایش همراه بوده است.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار