مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: به منظور روان سازی دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی روستایی به پروژه‌ها، سامانه مدیریت ساخت واحد‌های مسکونی در بنیاد مسکن این استان راه‌اندازی شد.

سامانه مدیریت ساخت مسکن در بوشهر راه‌اندازی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  حمید حیدری گفت: با طراحی و اجرای این سامانه، امکان پیگیری تمام خدمات از جمله صدور پروانه ساختمانی و دریافت کد رهگیری فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: سامانه مدیریت ساخت واحد‌های مسکونی بنیاد مسکن گزارش پیشرفت فیزیکی واحد‌های تحت نظارت حوزه شهرستانی و استانی را رصد می‌کند و مراحل ساخت یک واحد مسکونی به صورت آنلاین بارگذاری می‌شود.

حیدری ادامه داد: فعالیت نظام فنی روستایی از سال ۱۳۸۹ در بنیاد مسکن استان بوشهر آغاز شده و در زمان حاضر دارای ۱۸۰ ناظر روستایی در رشته عمران و معماری است.

وی در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان با پرداخت تسهیلات کم بهره مقاوم سازی می‌شود.

حیدری افزود: وام‌های مقاوم سازی خانه‌های روستایی در نقاط مرزی و ساحلی به ۲۵۰ میلیون ریال و در نقاط مختلف به ۲۰۰ میلیون ریال با سود ۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: در زمان حاضر از ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد مسکونی روستایی موجود در استان ۵۳ درصد مقاوم سازی شده و تا سال ۱۴۰۶ این تعداد به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/م

سامانه مدیریت ساخت واحدهای مسکونی در بنیاد مسکن استان بوشهر راه‌اندازی شد

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.