مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر از ممنوع بودن خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در استان طبق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها خبر داد.

دستغیبی در خصوص غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن اظهار کرد: طبق ماده ۱۳ قانون ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بها، خرید و فروش امتیاز مسکن‌های حمایتی (نهضت ملی مسکن) ممنوع است.

وی افزود: در این قانون قید شده که حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوط و انتقال حق انتفاع اراضی یا اعیان یا امتیاز ثبت نام وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌ها وابسته به اخذ استعلام از اداره کل راه و شهرسازی است.

دستغیبی ادامه داد: سوداگران با توجه به این قانون برای اینکه دچار مشکل نشوند شروع به فروش امتیازهای خود به قیمت پایین‌تر کرده‌ و مردم هم به جهت ناآگاهی که نسبت به موضوع دارند اقدام به خرید می‌کنند که در نهایت دچار ضررهای جبران ناپذیر می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به وجود قانونی برای ممنوعیت فروش امیتاز این نوع مسکن های حمایتی، هر گونه معامله به هر شکل متوجه خریدار شده و این سازمان در این خصوص مسئولیتی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.