معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: وزش باد شدید شمال غربی بر روی استان خوزستان و کشور عراق، باعث ورود گرد و خاک فرامنطقه‌ای طی امروز و فردا در سطح استان خواهد شد.

زهرا راستگو باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در پنج روز آینده غبار محلی، وزش باد در بعضی ساعات و گاهی باد و گرد و خاک پدیده‌ی غالب در سطح استان است.

وی افزود: در این مدت به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی سواحل و فراساحل شمالی استان در برخی ساعات متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

راستگو یادآور شد: باتوجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در پنج روز آینده غبار محلی، در بعضی ساعات وزش باد و گاهی باد و گرد و خاک پدیده‌ی غالب در سطح استان است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی این مدت در برخی ساعات به سبب وزش باد شمال غربی دریا تا حدودی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان در استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

راستگو گفت: در این مدت جهت وزش باد بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی طی ساعاتی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی متر و در مناطق شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۵۰ و دور از ساحل گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۴، جزر اول ساعت ۰۷:۰۶، مد دوم ساعت ۱۲:۱۴ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۴ خواهد بود.

وی گفت: بیشینه دما در روز جاری با ۴۷ درجه سانتیگراد مربوط به شهر‌های بهرگان، برازجان، اهرم و خورموج است.

برچسب ها: ریزگردها ، کشور عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.