استاندار بوشهر از افزایش ۹ درصدی تولید سالانه محصولات زراعی شامل گندم و گوجه‌فرنگی و ... در سه سال اخیر خبر داد.

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه اقتصادی استان بوشهر طی سه سال اخیر، اقدامات ارزشمندی انجام داده که در تولید و اشتغال و رفع بیکاری بسیار موثر بوده است.

وی در تشریح بخشی از اقدامات حوزه اقتصادی یادآور شد: جذب ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش کل ۵۶۶ میلیون یورو و ۹ طرح در حال صدور به ارزش بیش از ۵۵ میلیون یورو از اقدامات بخش سرمایه گذاری است.

استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت بیش از ۹۸۰ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف اقتصادی استان خبر داد و تصریح کرد: این مهم موجبات رونق تولید و ایجاد و تثبیت اشتغال شده است.

محمدی زاده گفت: بهره‌برداری از نخستین واحد جوجه‌کشی جنوب کشور با ظرفیت ۱۷ میلیون قطعه در سال و توسعه آن به ۲۵ میلیون قطعه و همچنین راه‌اندازی بزرگترین واحد پرواربندی صنعتی گوساله در جنوب کشور با ظرفیت ۳ هزار رأس نیز از دیگر اقدامات حوزه اقتصادی استان است.

وی از افزایش ظرفیت واحد‌های پرواربندی گوساله و عرضه ۱۸ هزار رأس گوساله پرواری به بازار کشور خبر داد و افزود: راه‌اندازی ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی در استان با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه نیز در سال گذشته، محقق شد.

استاندار بوشهر از آغاز عملیات اجرایی نخستین طرح زنجیره گوشت شترمرغ جنوب کشور با ظرفیت بیش از ۴ هزار قطعه خبر داد و ابراز داشت: پیگیری تکمیل حلقه‌های این طرح همراه با کشتارگاه نیز در دستور کار قرار دارد.

محمدی زاده از احیا و فعال سازی ۳۰ واحد دام و طیور صنعتی غیرفعال در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: ثبت نخستین زنجیره ارزش گوشت مرغ در استان شامل جوجه‌کشی، پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار، خوراک طیور، کشتارگاه مرغ، قطعه بندی و فرآوری مرغ نیز در همین راستاست.

استاندار بوشهر از تولید ۱۷۴ هزار تن محصولات پروتئین حیوانی در ۳ سال اخیر در استان بوشهر خبر داد و گفت: افزایش ۹ درصدی تولید سالانه محصولات زراعی شامل گندم و گوجه‌فرنگی و ... از جمله دستاورد‌های مهم استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.