معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در شبانه‌روز گذشته بخش" شبانکاره" با ۵۳ درجه به عنوان گرمترین نقطه این استان و رطوبت و شرجی با ۸۵ درصد در بنادر "گناوه" و "دیر" ثبت شده است.

زهرا راستگو  اظهار کرد: افزایش دمای هوا و شرجی و رطوبت وضعیت نامساعد جوی برای مردم استان بوشهر رقم زده است.

وی افزود: در مدت یاد شده شهر برازجان مرکز دشتستان ۵۱ درجه بالای صفر و در اهرم و خورموج مراکز شهرستان‌های تنگستان و دشتی نیز ۴۷ درجه ثبت شده است.

معاون توزیع و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: د. شبانه روز گذشته رطوبت هوا در بوشهر ۷۰ درصد و دمای هوا نیز ۴۰ درجه بالای سانتیگراد ثبت شده است.

راستگو ادامه :با توجه به افزایش دمای هوا همراه با رطوبت و شرجی قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب ممکن است مشکلات گرمازدگی به ویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران ایجاد کند.

وی یادآورشد: در ۲۴ ساعت آینده وزش باد به نسبت شدید شمال غربی سواحل و فراساحل شمالی استان در برخی ساعات سبب مواج شدن خلیج فارس پیش بینی شده است.

راستگو گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود .

وی افزود: وزش باد در فراساحل شمالی خلیج فارس از اوایل شب تا بامداد فردا شمال غربی با سرعت ۱۵ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآورشد: ارتفاع موج دریا در سواحل خلیج‌فارس این استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

راستگو افزود: ارتفاع موج دریا نیز در فراساحل شمالی خلیج فارس در ساعاتی از اوایل شب تا بامداد فردا به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

برچسب ها: گرمای هوا. ، شرجی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.