مربی تیم فوتبال سایپا گفت: با وجود برخی وقفه‌ها در لیگ هفدهم، منظم برگزار شدن بازی‌ها نقطه قوت این دوره از مسابقات بود.

مهرانپور: منظم برگزار شدن بازی ها نقطه قوت لیگ هفدهم بود/ لیگ پویا به تیم ملی هم کمک می کندمحمدرضا مهرانپور مربی تیم فوتبال سایپا در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی اش از کیفیت هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران بیان کرد: همیشه سعی کرده ایم ایراد‌ها را بیشتر از حُسن‌های لیگ ببینیم، اما باید از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به دلیل نظمی که در برگزاری مسابقات وجود داشت، تشکر کنیم. هرچند برخی مواقع تغییراتی در برنامه مسابقات به وجود می‌آمد، اما این امر نسبت به سال‌های پیش کمتر شده بود و منظم برگزار شدن بازی ها، کیفیت لیگ هفدهم را افزایش داد.

او درباره نقاط قوت و ضعف لیگ هفدهم تصریح کرد: طبیعی است عملکرد فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و تیم‌ها در لیگ هفدهم با نقط ضعف و قوتی همراه بوده است. باید سعی کنیم وی‍ژگی‌های خوب لیگ هفدهم را تقویت و معایب را هم رفع کنیم. بیشتر تیم‌های لیگ به جز برخی تیم‌هایی که همیشه در میان مدعیان لیگ بوده اند و در این فصل نتوانستند انتظارات را برآورده کنند، عملکرد قابل تقدیری داشتند و همین امر باعث جذابیت لیگ برتر شد. باید شرایطی فراهم شود که تیم‌ها بتوانند با دغدغه کمتری فوتبال بازی کنند در غیر این صورت دیگر احتیاجی به برگزاری لیگ و فعالیت‌های سازمان لیگ و فدراسیون نیست.

مهرانپور خاطرنشان کرد: فوتبال ایران با نقاط مختلف دنیا تفاوت دارد. در کنار وقفه‌هایی که برای برگزاری اردو‌های تیم ملی به وجود آمد، برخی تعطیلی‌های رسمی مسئولان سازمان لیگ را مجبور کرد تا برنامه بازی‌ها را تغییر دهند و در این روز‌ها دیداری برگزار نکنند. در طول فصل، لیگ سه تا چهار بار طولانی متوقف شد و در این وضعیت مربیان مجبور بودند آمادگی بازیکنانشان را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنند. برخی مواقع در ۱۰ روز سه بازی انجام می‌دادیم، اما زمان‌هایی هم پیش می‌آمد که باید این تعداد بازی را در ۲ ماه برگزار می‌کردیم. این امر به بسیاری از تیم‌ها ضربه زد، اما باید قبول کنیم سازمان لیگ برای برگزاری مسابقات محدودیت زمانی دارد. اگر بتوانیم برنامه رقابت‌های لیگ را با برنامه فیفا و AFC تطبیق دهیم می‌توانیم به افزایش کیفیت بازی‌ها امیدوار بمانیم.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به تعطیلی ۵۵ روزه در نیم فصل هجدهمین دوره لیگ برتر به دلیل حضور تیم ملی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا گفت: شاید مربیان و مدیران لیگ با توجه به مشکلاتی که این وقفه برای تیمهایشان به وجود می‌آورد، نسبت به آن معترض شوند، اما اولویت تیم ملی است و شک نکنید هیچ مربی‌ای نمی‌گوید بازیکنانم را به تیم ملی نمی‌دهم.

مربی تیم سایپا تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جام جهانی قرار داریم بیشتر تیم‌ها و بازیکنان سعی کردند در طول فصل بهترین عملکرد را داشته باشند تا از این راه به تیم ملی هم کمک شود. خروجی برگزاری لیگ اینست که تیم ملی با بیشترین آمادگی راهی جام جهانی شود. هرچند نسبت به مدعیان جام جهانی از لحاظ نوع بازی و امکانات بسیاز عقب هستیم، اما برگزاری یک لیگ پویا کمک می‌کند تا فوتبال ایران روز به روز به سطح جهانی نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/

اظهارات محمدرضا مهرانپور درباره لیگ هفدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار