شکستن انحصار هزینه گران قیمت سفر به فضا و محدودیت فضاپیماها در ارسال محموله های فضایی،باعث شد هواپیمایی غول آسا ساخته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  بزرگترین هواپیمای جهان که ساختاری دوقلو دارد و دارای ۶ موتور جت و یک کاکپیت درهواپیمای سمت راست، دو بال مجزا و یک بال مشترک است در تابستان امسال اولین پرواز تجاری خود را انجام خواهد داد.
 
این هواپیما به نام (Stratolaunch) ساخت شرکتی با سرمایه گذاری پل آلن، شریک تجاری سابق بیل گیتس در شرکت مایکروسافت است و نمونه اولیه در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده است.


پن‌های هواپیما حدود ۱۱۷ متر و از این جهت رکورد دار در صنعت هوانوردی است؛ از جمله قابلیت‌های شگفت انگیز این هواپیما پرواز از زمین و خروج از اتمسفر و حتی رسیدن به ایستگاه فضایی بین المللی است.


قرار است از این هواپیمای منحصربه فرد برای حمل و نقل فضانوردان، توریست‌ها، تجهیزات و حتی نصب ماهواره‌های اطراف مدار کره زمین استفاده شود.
این هواپیما تاکنون دو بار مورد آزمایش تاکسی و پرواز درمسیر‌های کوتاه برد قرارگرفته است.


ازجمله دیگر ویژگی‌های فنی این هواپیما می‌توانبه  وجود ۲۸ چرخ اشاره کرد، این هواپیما در دسته جمبو جت‌ها (۷۴۷ jumbo jet) قرار می‌گیرد.
کارشناسان اعلام کرده اند که هواپیما باید تاکسی خود را به سرعت ۱۲۸ کیلومتر درساعت و درمراحل بعدی به ۲۲۲ کیلومتر درساعت برساند.


هدف آلن و تیم طراحان از ساخت این هواپیما سرعت بالا و نیز کاهش هزینه‌ها درحمل ونقل فضایی بوده است.
هواپیما گنجایش حمل بار زیادی دارد ومی تواند در ایرلاین‌ها نیز برای پرواز‌های تجاری مورد استفاده قرارگیرد.
باوجود ظاهر دوقلو، اما تنها هواپیمای سمت راست دارای کاکپیت، خلبان ارشد، کمک خلبان و مهندس پرواز است، هرچند که درهواپیمای سمت چپ نیز اتاقک کاکپیت وجود دارد.

پ
حداکثر وزن قابل حمل به وسیله هواپیما حدود یک میلیون و سیصدهزار پوند است؛ همچنین وزن هریک از موتور‌ها حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم است و درساخت هواپیما از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها ازجمله هدایت وناو بری، ترمز، ضدقفل و تِلِه متری استفاده شده است.


همچنین نوعی سیستم سوخت در هواپیما مورد استفاده قرارگرفته است که به آن اجازه می‌دهد برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به سوخت گیری به پرواز ادامه دهد.
تفاوت این هواپیما با نمونه‌های پیشین در توازن و قابلیت بارگزاری کالا‌ها درهر دو بخش هواپیما و افزایش توان بارگیری است.


ازجمله دیگر شرکت‌های پیشتاز در ساخت نسل جدید هواپیما با قابلیت پرواز خارج از اتمسفر کره زمین می‌توان از شرکت‌های ویرجین گالاکتیک، آمازون، اسپیس ایکس، بوئینگ و لاکهید مارتین نام برد.
منبع:Dailyamil
انتهای پیام/

شمارش معکوس پرواز شگفت انگیزترین هواپیمای جهان آغازشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای خدای من...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
وای خیلی بزرگه
آخرین اخبار