با انجام چند گام می توانید به محافظت از داده‌های خود در حین سفر کمک کنید.

مقدار اطلاعات شخصی که ما در فعالیت‌های مختلف به اشتراک می‌گذاریم به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بنابراین، حفاظت از اطلاعات شخصی به صورت مداوم ضروری شده است. ممکن است در حال خرید آنلاین، سفارش تحویل غذا، دانلود برنامه‌ها، انجام یک بازی آنلاین یا صرفاً مرور وب یا در کشور دیگری باشید و اطلاعات شخصی شما تحت نظارت باشد.

در اینجا چندین مرحله اساسی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ امنیت اطلاعات شخصی خود در هنگام سفر انجام دهید:

دستگاه‌ها و حساب‌های خود را ایمن کنید

قبل از شروع سفر، مطمئن شوید که همه دستگاه‌هایتان، از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، به درستی ایمن هستند.

برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، رمز‌های عبور پیچیده و روش‌های احراز هویت بیومتریک بهتر را تنظیم کنید. از یک رمز عبور منحصر به فرد برای حساب‌های مختلف استفاده کنید.

 به این ترتیب، اگر یکی از این داده‌ها به خطر بیفتد، بقیه کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و تأثیر نقض داده‌ها را محدود می‌کند.

روش‌های احراز هویت بیومتریک همچنین می‌تواند از سرقت رمز عبور یا پین دستگاه و حساب شما جلوگیری کند. البته رمز عبور را با کسی به اشتراک نگذارید و هر از چند گاهی آن را تغییر دهید.

از شبکه‌های امن استفاده کنید

 از اتصال به شبکه‌های وای‌فای عمومی مانند شبکه‌های فرودگاه‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها به‌ویژه هنگام انجام امور بانکی آنلاین یا وارد کردن اطلاعات مالی حساس خودداری کنید.

در عوض، از یک شبکه امن و قابل اعتماد، مانند اتصال داده تلفن همراه شخصی استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت‌هایی که برای مقاصد بانکی یا پرداخت استفاده می‌کنید از رمزگذاری https در آدرس وب سایت استفاده می‌کنند.

در شبکه‌های اجتماعی مراقب باشید

 مراقب باشید و جزئیات شخصی را که هنگام اشتراک‌گذاری عکس‌ها و به‌روزرسانی‌ها در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در طول سفر نشان می‌دهید محدود کنید.

 از ارسال به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ درباره مکان و برنامه سفر خودداری کنید، زیرا مجرمان می‌توانند از این اطلاعات برای هدف قرار دادن شما برای سرقت یا نظارت استفاده کنند.

صبر کنید تا به خانه برگردید تا تجربه سفر خود را به اشتراک بگذارید تا خطر تبدیل شدن به یک هدف را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید، تصاویر حاوی اطلاعاتی هستند که مجرمان سایبری به دنبال آن هستند. برای مثال، اگر مجرمی به ابرداده یک تصویر دسترسی پیدا کند، می‌تواند حاوی اطلاعات موقعیت مکانی شما باشد، که می‌تواند به او بفهماند که خانه شما خالی است و خانه و دارایی شخصی شما آسیب‌پذیر شود.

بلوتوث را غیرفعال کنید

 مانند اتصال خودکار Wi-Fi تلفن شما، اتصال بلوتوث نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، زیرا سیگنال‌ها می‌توانند از هر جایی دریافت شوند.

 اگر بلوتوث خود را روشن بگذارید، مهاجمان نزدیک می‌توانند به تلفن شما متصل شوند و احتمالاً دستگاه شما را به خطر بیاندازند؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که بلوتوث را تا حد امکان غیرفعال نگه دارید.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار