معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس قوانین و ضوابط اجرایی مدارس به واسطه سن کم دانش آموزان اردو‌های مدارس ابتدایی محدود هستند.

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که اردو‌ها به عنوان یک فرصت تربیتی هستند که وزارت آموزش و پرورش می‌تواند در جهت تحقق تربیت چند ساحتی از آن ها استفاده کند؛ گفت: در طول سال تحصیلی تمام دانش آموزان باید به اردوی تفریحی و علمی بروند.

وی افزود: فرصت‌های تربیتی نباید محدود به کلاس باشند و دانش‌آموزان باید در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و علمی تجربیاتی را کسب کنند.

او با بیان این که اردو‌های مقطع ابتدایی باید با دوره متوسطه متفاوت باشند؛ افزود: اردو‌های دوره اول ابتدایی (اول تا سوم) با دوره دوم این مقطع (سوم تا ششم) باید متفاوت باشند؛ همچنین اردو‌های دختران با اردو‌های پسران نیز باید متفاوت باشند.

او با بیان این که مدیران مدارس ابتدایی اجازه برنامه ریزی و بردن دانش آموزان به اردو‌های خارج از استان را ندارند؛ افزود: براساس قوانین و ضوابط اجرایی مدارس به واسطه سن کم دانش‌آموزان و مخاطراتی که در جابه جایی آن‌ها وجود دارد اردو‌های مدارس ابتدایی محدود هستند؛ البته معلمان و مدیران می‌توانند دانش‌آموزان ابتدایی را با تصمیم خود در داخل استان اردو ببرند.

طریفی حسینی افزود: اردو‌های دوران متوسطه باید با اقتضائات سنی دانش آموزان و ویژگی آن‌ها متناسب باشد؛ بنابراین معاونت پرورشی مدارس موظف هستند اردو‌های علمی و تفریحی را برای دانش آموزان این مقطع برنامه ریزی کنند که علاوه بر افزایش تجربه باعث سرگرمی آن‌ها نیز شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار