رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: کشور ایران پس از ۳ سال در المپیاد اقتصاد شرکت کرد و توانست مدال نقره المپیاد را کسب کند.

سید رضا حسینی، رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان در نشست خبری امروز گفت: طراح سوال المپیاد جهانی اخیر نخبگان ایرانی بوده‌اند؛ نخبگان ایرانی مصحح سوالات المپیاد هستند.  

او ادامه داد: ۴۷ کشور دنیا در المپیاد ایران همچون چین، روسیه، سنگاپور، رومانی و هند در این المپیاد شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این که پس از ۷ سال مدال طلا المپیاد را دریافت کرده‌ایم؛ تصریح کرد: ایران امسال در رتبه چهارم المپیاد قرار گرفت. این در حالی است که در سال گذشته رتبه هفدهم را داشتیم.

او ادامه داد: روسیه میزبان المپیاد جهانی ۲۰۳۰ شده است.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه ایران برای نخستین بار در المپیاد هوش مصنوعی و رایانه شرکت می‌کند؛ افزود: کشور ایران پس از ۳ سال در المپیاد اقتصاد شرکت کرد و توانست مدال نقره المپیاد را کسب کند.

او با بیان اینکه یک دختر ایرانی توانست برای نخستین بار مدال نقره اقتصاد را در المپیاد کسب کند؛ تصریح کرد: ایران توانست در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ پله صعود کند و از ۵۲ کشور ۲۷ شد.

حسینی درباره طرح ساماندهی المیپاد‌های علمی گفت: ما ۱۴ المپیاد داریم که از این تعداد ۷ المپیاد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ۲۰ درصد سهمیه کنکور به مدال آوران این المپیاد اختصاص می‌یابد و این نخبگان در دانشگاه بهترین نتیجه را می‌گیرند. المپیاد‌های نو ظهور هنوز مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیستند و نخبگان این گروه‌های المپیادی نگران آزمون‌های نهایی هستند و در این راستا نخبگان طرحی را با عنوان طرح ساماندهی المپیاد‌های علمی طراحی کردند، اما هنوز تصویب نشده است.

وی بیان کرد: ما طرحی به عنوان طرح مشاور دولت داشتیم که طبق این طرح یک نخبه باید در کنار هیئت دولت قرار گیرد و اگر این اقدام صورت گیرد از ظرفیت این نخبگان استفاده می‌کنیم.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان گفت: باید زبان این نسل و این بچه‌های المپیادی را ما مسئولان درک کنیم. باید دغدغه‌های این نخبگان را بفهمیم. چه خوب است که از خود نخبگان برای مسائل خود نخبگان استفاده شود و به خودشان اجازه تصمیم‌گیری بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
شما به فکر المپیادی جماعت بودین برنامه ای برای امتحانات نهایی شون داشتین نه اینکه المپیادی ک مباحث المپیاد هیچ ربطی به نهایی نداره امسال اومد اول اردیبهشت مرحله دو المپیاد داد سی روز بعد نهایی هاش شروع شد اینو هر جای جهان ک بگی پناهندگی میگیری.
آخرین اخبار