نخست‌وزیر انگلیس از پترو پروشنکو به خاطر اخراج دیپلمات‌های روس از اوکراین در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان لندن و مسکو بر سر مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس از «پترو پروشنکو»، رئیس جمهور اوکراین به خاطر اخراج 13 دیپلمات روس در پی بالا گرفتن تنش‌ها میان لندن و مسکو بر سر مسمومیت جاسوس دوجانبه سابق روس در انگلیس تشکر کرد.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: «نخست‌وزیر از پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین به خاطر اخراج 12 دیپلمات روس تشکر می‌کند. خانم «می» خاطر نشان کرد این اقدام نه تنها یک نشانه قدرتمند از همبستگی با این کشور است، بلکه تعهد اوکراین به امنیت جمعی را نشان می‌دهد. نخست‌وزیر همچنین تاکید کرد وسعت و گسترش پاسخ‌های بین‌المللی به حادثه سالزبری پیامی واضح است که اقدامات بدخواهانه روسیه را تحمل نخواهیم کرد.»

سران دو کشور در یک تماس تلفنی در مورد حاثه سالزبری صحبت کردند و رئیس جمهور اوکراین پس از محکوم کردن این عمل ناخوشایند قول داد تا در برابر روسیه در کنار لندن بایستد.

به گفته سخنگوی دفتر نخست‌وزیر انگلیس، ترزا می در اظهارات خود اشاره کرد حمایت مداوم از اوکراین باید یک عنصر کلیدی در پاسخ غرب به این موضوع باشد.

روابط روسیه با انگلیس و بسیاری از کشورهای غربی در ابتدای ماه مارس به خاطر اتهام‌زنی انگلیس به روسیه به دلیل مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق دوجانبه روس و دخترش در سالزبری لندن دچار تنش شد. کمی پس از این حادثه 23 دیپلمات روس از انگلیس اخراج شدند. از آن زمان تاکنون چندین کشور اروپایی در پی همبستگی با لندن دیپلمات‌های روس را اخراج کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار