استاندار خراسان رضوی گفت:یکی از الزامات حمایت از تولید داخلی افزایش مهارت در تولید و ارتقا کیفیت تولیدات است.

برای حمایت از تولید داخلی ارتقا کیفیت تولیدات الزامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رضا رشیدیان در همایش تقدیر از مهارت آموختگان کارآفرین استان افزود: اگر می‌خواهیم تولیدات داخلی در کشور و بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی جایگاه یابد بی شک باید کیفیت آن‌ها ارتقا بخشیم و در این راستا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای رسالتی بسیار سنگین عهده دار است.


وی گفت: در سال‌های اخیر این مجموعه و نیزبخش خصوصی فعال در این حوزه، چون آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تلاش خوبی برای آموزش نیروی جوان و جویای کار داشته اند که باید با قوت بیشتری تداوم یابد.

استاندار خراسان رضوی افزود: این آموزش‌ها فقط نباید بر حوزه مهارت آموزی متمرکز شود، زیرا مهارت آموزی بدون توجه به شرایط بازار و نیاز‌های آن کارآمد و حل کننده مشکلات نیست .
 
رشیدیان خاطر نشان کرد: باید با ارزیابی شرایط بازار و ارائه مشورت‌های مناسب به افراد جویای مهارت، تامین امکانات و ابزار مناسب برای تولید زمینه ایجاد اشتغال و تولیدی پایدار و با کیفیت فراهم شود.
 
 

فنی حرفه ای دو هزار اشتغال جدید ایجاد کرد


وی گفت: طی اقداماتی که توسط این مجموعه در سال قبل پیگیری و انجام شد دو هزار اشتغال جدید را رقم زدند که اقدامی موثر بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در سال گذشته خراسان رضوی جهش خوبی در حوزه اشتغال داشته است، افزود: هر چند همچنان ۲۴۰ هزار جوان جویای کار در استان داریم، اما پارسال ۱۲۰ هزار اشتغال جدید در استان ایجاد شد.

رشیدیان با اشاره به تفاهم سه جانبه ۱۲ فروردین پارسال بین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری خراسان رضوی گفت: این قرارداد منجر به ایجاد ۲۰ هزار و ۵۰۰ اشتغال جدید در استان شد که بیشترین تعداد آن در حوزه، فناوری اطلاعات و ارتباطات بود.

وی افزود: به دلیل ظرفیت خوبی که جوانان استان در این حوزه دارند شهرک فناوری اطلاعات سجاد ۲ نیز امسال بعد از تهران در مشهد راه اندازی می‌شود که ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقق خلاقیت‌ها و توانمندی‌های جوانان است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های خیرین و ورود آنان به عرصه آموزش مهارت‌های شغلی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات و نیازمندی‌های حوزه اشتغال و اقتصاد کشور را تامین کند و در این میان بخش خصوصی و خیرینی که با نیت خیر به ویژه به حوزه مهارت آموزی و نیز فناوری وارد می‌شوند می‌تواند کمک شایانی به ما کند.

رشیدیان تاثیر این مهارت آموزی‌ها را در روستا‌های استان بسیار قابل توجه خواند و گفت: در طرح روستا‌های پاک که روستا‌هایی عاری از بیکاری و اعتیاد و آسیب‌ها و ... است اجرای طرح‌های مهارت آموزی موجب شده امروز در این ۱۰۰ روستایی که طرح در آن‌ها اجرایی شده بیکار نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در استان ۲۵۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار جمعیت و نیز ۳۵۰۰ آبادی وجود دارد گفت: هنوز کار زیادی داریم و باید تلاش گسترده‌ای در این حوزه انجام شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کسانی که در سال قبل از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای استفاده کرده اند بانوان و دختران بوده اند، گفت: این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای این جمعیت برای ورود و ایفای نقش در حوزه توسعه اقتصادی استان است.

رشیدیان تصریح کرد: هر جا بانوان وارد امور مدیریتی شده اند توانسته اند نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند و این از برکات انقلااب است که امروز فرصت‌های تحصیلی برابر بویژه تحصیلات تکمیلی برای دختران فراهم شده و حتی در حوزه دانشگاهی وزنه به نفع آنان است.

وی گفت: اکنون باید کنار تلاش‌ها و اقدامات ویژه برای اشتغال جوانان، در حوزه دختران و بانوان فضا برای حضور شایسته و در شان آنان درعرصه‌های اجتماعی و اجرایی فراهم شود و در این راستا اقدامات خوبی در دست انجام است.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.