مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی از رشد بیش از 3/5 برابری سرمایه گذاری خارجی در استان در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن خبرداد.

رشد 3/5  برابری سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی در سال ۹۶به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، شکوه میرشاهی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی گفت : در سال گذشته ۳۴ طرح سرمایه گذاری خارجی به میزان ۵۸۵ میلیون دلار در استان مصوب شد که اشتغال یک هزار و ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی تعداد طرح‌های مصوب شده سرمایه گذاری خارجی در استان در سال ۹۵ را ۲۱ مورد به میزان ۱۶۲ میلیون دلار عنوان کرد.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی افزود : هدف گذاری صورت گرفته برای استان در سال ۹۶ حدود یک هزار میلیون دلار بود که ۶۰ درصد آن عملیاتی شده است.

میرشاهی ادامه داد: از ابتدای امسال گروه‌های مختلف سرمایه گذار خارجی در استان مراجعه کرده اند که از جمله آن‌ها یک گروه چینی است که پروژه‌های زیرساختی ریل یو انتقال آب، مترو و تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرستان‌ها را در دست بررسی دارد.

وی گفت: همچنین یک گروه چینی دیگر در حالی ارزیابی سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی فولاد است و سرمایه گذاران اوکراینی هم بر روی پروژه تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرستانی مطالعه می‌کند و یک گروه دیگر آلمانی هم متقاضی سرمایه گذاری در استان است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: نمی‌توان به توسعه دست یافت مگر آنکه تولید داخلی و سرمایه گذاری مورد حمایت و توجه ویژه قرار گیرد.

میرشاهی در ادامه گفت : بر اساس شعار رهبر معظم انقلاب مردم باید از تولیدات با کیفیت ایرانی حمایت کنند و استفاده از کالا‌های ایرانی فرهنگ سازی و ترویج شود و تولید کنندگان نیز حداکثر توان خود را برای ارائه محصولات استاندارد و با کیفیت به کار گیرند.

وی افزود: اکنون تورم و بیکاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد کشور هستند که عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و کالا‌های ایرانی می‌توانند نقش بی‌بدیلی در حل این مسائل ایفا کنند.


انتهای پیام // ف. م
 
 


در سال گذشته ؛
۳۴ طرح سرمایه گذاری خارجی به میزان ۵۸۵ میلیون دلار در خراسان رضوی مصوب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.