رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروزه کارآفرینی به عنوان یک راهبرد ملی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای دستیابی به موفقیت‌ها است.

راهبرد ملی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کارآفرینی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سلیمان پاک سرشت در نخستین همایش مهارت آموختگان کارآفرین در مشهد گفت: مهارت آموزی موجب شکوفایی اقتصادی، رفع فقر، توسعه فرهنگ، خلاقیت و نوآوری و ارزش آفرینی در کلیه جوامع است و ما در این سازمان بدنبال ایجاد مهارت آموزی در بین جوانان و عمون جامعه هستیم.


وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری "سال حمایت از کالای ایرانی "نامیده شده ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: جوانان باید بیاموزند که نوع جدیدی از زندگی تحت عنوان زندگی کارآفرینانه در انتظار آنهاست و این مهارت آموزی می تواند قدم مهمی برای رفع مشکل بیکاری و فقر باشد.

پاک سرشت افزود: ۵۸۶ مرکز آموزش دولتی و بیش از ۱۰ هزار آموزشگاه آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت می کنند که سالانه یک و نیم میلیون نفر در این مراکز مهارت آموزی می کنند.

در این همایش از ۱۲ مهارآموز کار آفرین و خیرین مهارت تقدیر شد و از دو طرح وقف مهارت آموزی و اشتغال و مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی رونمایی شد.

همچنین رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مراکز آموزش کفش و طرح مشترک اداره کل آموزش و فنی ووحرفه‌ای خراسان و مجمع خیرین استان با ظرفبت ۲ هزار شغل در مدت ۵ سال براب زنان سرپرست خانوار بازدید کرد.

انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری نخستین همایش مهارت آموختگان کارآفرین در مشهد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.