با برگزار شدن مرحله استانی المپیاد فرش دستباف نفرات برگزیده در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی به مرحله کشوری این المپیاد راه یافتند.

راه یابی ۱۹ برگزیده استانی المپیاد فرش دستباف به المپیاد کشوری به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: مرحله استانی المپیاد فرش با رقابت دانشجویان در ۴ رشته بافت، رنگرزی، طراحی و مرمت و دانش آموزان در ۳ رشته بافت، رنگرزی، طراحی برگزار شد که طی نتایج آن ۱۹ دانشجو و دانش آموز جهت اعزام به المپیاد کشوری، برگزیده شدند.


کاظمی افزود: در بخش دانش آموزی در مهارت بافت، سحرقوی بنیاد امام قلی (پژوهش گلبهار) فاطمه حیدری (تبادکان)، فاطمه خالقی (ناحیه چهار) و نرگس آهنگری (ناحیه یک)، در مهارت رنگرزی، فاطمه غنی کاتب (تبادکان)، ملیحه بلال (ناحیه چهار)، زهره تند خلقی (ناحیه هفت) و زهرا بندان (ناحیه هفت)، در مهارت طرح ورنگ، زهرا تقی پور (ناحیه چهار)، زهرا واعظی (تبادکان)، مهلا دنیوی (ناحیه دو) و آزاده تاج پور (ناحیه هفت)، به ترتیب به رتبه‌های اول تا چهارم دست یافتند.

وی گفت: در بخش دانشجویی نیز از مرکز علمی کاربردی بازرگانی، در مقطع کاردانی، فاطمه نادی در گرایش طراحی، فاطمه خیرخواه در گرایش بافت، حسین کاوسیان در گرایش مرمت و سارا بابایی مقدم در گرایش رنگرزی و در مقطع کارشناسی، یگانه مطلق در گرایش طراحی، مبارکه پزشکی در گرایش بافت و سمانه لطفی در گرایش رنگرزی، به ترتیب حائز رتبه‌های برتر شده اند.

 رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: المپیاد کشوری فرش دستباف در حالی در استان اصفهان شهر کاشان برگزار می‌شود که دانش آموزان و دانشجویان هنر- صنعت فرش کشور پس از پشت سر گذاردن مسابقات استانی خود پا به مرحله ملی و کشوری می‌گذارند و در این مرحله پس از رقابت دو روزه در دو بخش علمی و عملی برگزیده‌ها مشخص می‌شوند.

کاظمی افزود: المپیاد فرش دستباف ایران هر ساله با هدف ایجاد انگیزه رقابت و سنجش سطح دانش و مهارت هنرمندان عرصه هنرـ صنعت فرش برگزار می‌شود در این راستا برای ایجاد رقابتی سالم و شرایطی یکسان در سطح دانش آموزی المپیاد، دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های کار‌دانش و فنی- حرفه‌ای رشته فرش دستباف و دانشجویان رشته فرش دستباف در مقاطع کاردانی، کارشناسی دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی رقابت می‌کنند.

وی گفت: با توجه به تخصصی بودن المپیاد ملی و کشوری، سوال‌ها توسط اساتید دانشگاه در رشته فرش، صاحب نظران فرش دستباف و دبیران منتخب آموزش و پرورش طراحی می‌شود و داوران و ناظرانی نیز از اساتید، صاحب نظران و نخبگان این هنر - صنعت بر نحوه اجرای مسابقات نظارت دارند و مسئولیت برگزاری مرحله کشوری بر عهده معاونت تحقیقات و آموزش مرکز ملی فرش ایران می‌باشد.

کاظمی گفت: همچنین پس از برگزاری مرحله نهایی المپیاد و اعلام نتایج و مشخص شدن نفرات برتر در سه رشته دانش‌آموزی و چهار رشته دانشجویی، به رسم یادبود و به منظور تشویق هنرمندان جوایزی به آنان اعطا می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

معرفی نفرات برگزیده  مرحله استانی المپیاد فرش دستباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.