خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موج نژادپرستی و حملات ناشی از نفرت را در این کشور افزایش داده است.

افزایش نژادپرستی در انگلیس پس از برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هافینگتن پست، محققان دانشگاهی  روز چهارشنبه در کنفرانس انجمن جامعه‌شناسی انگلیس در نیوکاسل اظهار کردند طی تحقیقاتی که بر روی گروه زیادی از جوانان 12 تا 18 ساله اهل اروپای شرقی ساکن در انگلیس به عمل آمده است، تعداد زیادی از آن‌ها از افزایش حوادث ناشی از بیگانه هراسی و نژادپرستی خبر می‌دهند و نگران تصمیم انگلیس در خصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند. بسیاری از افراد مورد مطالعه، در این کشور احساس طردشدگی دارند و برکسیت احساس آن‌ها را در مورد تعلق به انگلیس تغییر داده است.

طبق نتایج این تحقیقات جوانان اروپایی که در انگلیس زندگی می‌کنند پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این مطالعه گزارش‌ها در مورد افزایش میزان نژادپرستی و بیگانه‌هراسی در نواحی مختلف انگلیس پس از برکسیت است. این موضوع موجب شده بسیاری از ساکنان اروپایی انگلیس تصمیم بر ترک این کشور داشته باشند. بیش از نیمی از جوانان مورد مطالعه در این تحقیق پس از رای به برکسیت با افزایش نژادپرستی و تبعیض روبه رو هستند و بالغ بر 75 درصد آن‌ها یک حمله فیزیکی و یا توهین‌های لفظی مانند تروریست و دیگر الفاظ نامناسب را تجربه کرده‌اند.

هافینگتن پست در گزارش خود نوشت جرایم ناشی از نفرت پس از برکسیت شاهد رشد 41 درصدی بوده که منجر به ثبت 5468 حادثه شده است. هرچند بسیاری از جوانان اروپایی ساکن انگلیس اظهار می‌کنند بسیاری از این حوادث ثبت نمی‌شود، زیرا معلمان یا پلیس این گونه حوادث را نادیده می‌گیرند.

طبق گزارش قربانیان یا شاهدان این حوادث، سفیدپوست بودن عامل محافظی برای افرادی که در گذشته در اروپا زندگی می‌کردند، محسوب نمی‌شود و خطر حمله همچنان آن‌ها را تهدید می‌کند.

قربانیان اظهار کردند که برای محافظت از خود، از صحبت کردن به زبان اصلی‌شان در اماکن عمومی اجتناب کرده و سعی می‌کنند از لهجه محلی استفاده کنند. ترس از خشونت‌های نژادپرستانه در انگلیس موجب شده است جوانان مهاجر در این کشور هویت چند فرهنگی خود را انکار کنند.

زندگی با عدم قطعیت در انگلیس میزان استرس را برای جوانان مهاجر در این کشور بالا برده و طبق گزارش‌ها از هر 10 نفر، 1 نفر از افسردگی و اضطراب رنج می‌برد. علاوه بر این اکثریت آن‌ها در مورد زندگی آینده خود نگران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار