تعداد شهروندان انگلیسی که در سال ۲۰۱۶ شهروندی یک کشور دیگر اروپایی را پذیرفتند بیش از دو برابر افزایش یافته است.

افزایش دو برابری مهاجرت انگلیسی‌ها به اروپا در سال گذشتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ­رویترز، تعداد شهروندان انگلیسی که در سال ۲۰۱۶ شهروندی یک کشور دیگر اروپایی را پذیرفتند بیش از دو برابر و تعداد انگلیسی‌هایی که شهروند آلمان شدند به تنهایی چهار برابر افزایش یافته است.

در سالی که همه پرسی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) برگزار شد؛ تعداد شش هزار و ۵۵۵ نفر از شهروندان انگلیس به شهروندی یکی دیگر از کشور‌های این اتحادیه درآمدند که در مقایسه با تعداد دو هزار و ۴۷۸ نفر در سال ۲۰۱۵ افزایش ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بنابر داده‌های منتشر شده به وسیله مرکز آمار اروپا (یورواستات) از این میان، ۲ هزار و ۷۰۲ نفر به شهروندی آلمان درآمدند.

به گفته مقامات انگلیسی، تعداد کسانی که از انگلیس تنها در چند ماه  سال به آلمان می‌روند معادل کل کسانی است که در یک سال به بسیاری از دیگر کشور‌های اروپایی می‌روند و به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ تنها ۵۱۷ انگلیسی شهروندی فرانسه را گرفتند که افزایش سی و هشت درصدی در مقایسه با سال قبل از آن داشت.

بلژیک نیز که میزبان هزاران انگلیسی شاغل در بروکسل است و ادامه حضور آن‌ها در این مشاغل منوط به شهروند اتحادیه اروپا بودن است، در سال ۲۰۱۶ با افزایش چهار درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ به ۵۰۶ انگلیسی گذرنامه بلژیکی داد.

داده‌های یورواستات، روند مستمر افزایش شمار انگلیسی‌هایی را نشان می‌دهد که در یک دهه گذشته شهروند دیگر کشور‌های اروپایی شده اند و آمار ۲۰۱۶ به تنهایی چهار برابر بیشتر از ۲۰۰۷ بود.

بسیاری از انگلیسی‌های ساکن در خاک دیگر کشور‌های اروپایی به شدت از رای ۵۲ درصدی در برابر ۴۸ درصدی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا عصبانی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار