نخست وزیر اسبق انگلیس از آلمان درخواست کرد برای باقی نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس، از آلمان درخواست کرد برای باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، هر اقدامی می‌تواند انجام دهد.

وی یکی از طرفداران حضور پررنگ انگلیس در اتحادیه اروپا است. به همین دلیل از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، درخواست کرده است تمام تلاش خود را برای لغو تصمیم اتخاذ شده در همه‌پرسی برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) انجام دهد.

وی گفت: «خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اشتباهی با ابعاد تاریخی خواهد بود. حتی اروپا، و خصوصا آلمان، از این مسئله آسیب بسیاری خواهد دید.»

او افزود: «منافع ما در این است که در سراسر قاره اروپا تجارت بدون مرز داشته باشیم و در زمانی که ساختارهای خودکامه در حال بازگشت هستند، دموکراسی‌های لیبرال را در کنار یکدیگر قرار دهیم.»

وی افزود: «آلمان باید هرچه در توان دارد برای باقی نگه داشتن انگلیس در اتحادیه اروپا انجام دهد. مهمترین نکته این است که در صورتی که مردم انگلیس بخواهند تصمیم خود درباره نتایج همه‌پرسی برکسیت را تغییر دهند، راه بازگشت داشته باشند.»

بلر که پیشتر رهبر حزب کارگر انگلیس بود گفت در صورتی که آلمان همراه با فرانسه اصلاحاتی را که لندن خواستار آن است در اتحادیه اروپا اعمال کند، می‌تواند در تغییر تصمیم درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نقشی اساسی ایفا کند.

وی افزود: «آلمان باید نشان دهد اتحادیه اروپا می‌تواند خود را اصلاح کند و به این ترتیب به باقی ماندن انگلیس در این اتحادیه کمک کند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار