نشریه آمریکایی هیل در گزارشی نوشت نظرسنجی‌های بسیاری که در هفته‌های اخیر برگزار شده‌اند، از برتری دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حکایت دارند.

گزارش هیل: نظرسنجی‌های اخیر از برتری دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره حکایت داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، نظرسنجی های بسیاری که در هفته های اخیر برگزار شده اند، از برتری دموکرات ها در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا حکایت دارند. برای مثال، براساس نظرسنجی دانشگاه کویینیپیاک که نتایج آن ماه گذشته میلادی منتشر شد، دموکرات ها نسبت به جمهوری خواهان برتری 10 درصدی دارند.

از سوی دیگر، سران حزب جمهوری خواه آمریکا درباره احتمال شکست در انتخابات میان دوره ای کنگره هشدار داده اند.

دموکرات ها برای آنکه بتوانند اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را دوباره به دست آورند، باید 23 کرسی را از آن خود کنند. از سوی دیگر، در مجلس سنا جمهوری خواهان با در اختیار داشتن 51 کرسی در برابر 49 کرسی دموکرات ها، حائز اکثریت هستند. اگر چه پیش بینی می شود دموکرات ها در ایالت هایی که بیشتر ساکنان آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به ترامپ رأی دادند، دوباره رأی بیاورند.

در این گزارش همچنین آمده است فرانک لانتز استراتژیست ارشد جمهوری‌خواه که یکی از برگزارکنندگان نظرسنجی ها در این کشور نیز به شمار می رود، معتقد است خطر شکست در انتخابات میان دوره ای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا (که قرار است سال جاری میلادی برگزار شو د)، جمهوری خواهان را تهدید می کند.

فرانک لانتز در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: فکر می کنم جمهوری خواهان در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا به دردسر بزرگی افتاده اند. صادقانه بگویم، فکر می کنم اگر انتخابات (میان دوره ای کنگره) امروز برگزار می شد، جمهوری خواهان هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان آمریکا شکست می خوردند.

وی افزود: اگر ترامپ می خواهد جمهوری خواهان را در کنگره حفظ کند، باید مشخص کند چه موقع به همه اعضای جمهوری خواهان حمله می کند و چه موقع تنها به قانونگذاران جمهوری خواه می تازد. او همچنین باید مشخص کند کِی رسانه ها را مورد حمله قرار می دهد و چه موقع از اینکه به اندازه کافی خبرهای مربوط به او پوشش داده نمی شود، گله مند است.

این استراتژیست ارشد جمهوری خواه به ترامپ توصیه کرد ضمن کم کردن توییت هایش، به جای آنکه مدام رسانه ها و قانونگذاران را مورد حمله قرار دهد، توجه مردم آمریکا را به موفقیت های اقتصادی دولت خود جلب کند.

انتهای پیام/

احتمال شکست نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات کنگره

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار