نشریه هیل نوشت دموکرات‌ها با انتخاب برنی سندرز به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری و الیزابت وارن به عنوان معاون او می‌توانند در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیروزی بزرگی کسب کنند.

بلیت سندرز-وارن ممکن است پیروزی بزرگ دموکرات‌ها را در انتخابات سال ۲۰۲۰ رقم بزندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه آمریکایی هیل با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و نامزد حزب دموکرات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، نوزدهم مارس سال جاری میلادی قرار است میزبان نشستی درباره نابرابری دستمزدها در این کشور باشد. الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست، مایکل مور، فیلمساز و کارگردان آمریکایی و دریک همیلتون، استاد اقتصاد، قرار است در این نشست حضور داشته باشند.

گزارش هیل می افزاید نابرابری درآمد مسئله ای است که همه آمریکایی هر روز با آن مواجه هستند. این موضوع به طور مستقیم با مشاغل، حقوق ها و فرصت های اقتصادی و در کل عدالت اقتصادی در آمریکا در ارتباط است.

نگارنده مطلب با اشاره به گزارش دیگر خود در هیل، خواستار ایجاد وحدت میان دموکرات ها به منظور پیروزی در انتخابات کنگره در ماه نوامبر –که او آن را مهم ترین انتخابات میان دوره ای یک قرن اخیر در آمریکا می خواند– و به دست گرفتن کنترل مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا (توسط دموکرات ها) شده است.

در ادامه گزارش سه گزینه به عنوان بلیت ریاست جمهوری در انتخابات سال 2020 برای دموکرات ها مطرح شده است.

گزینه نخست: بلیت سندرز-وارن (سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری و وارن به عنوان معاون او). این بلیت می تواند به سبب جسورانه ترین طرح هایی که دارد، در میان عموم آمریکایی ها پرطرفدار باشد.

گزینه دوم: بلیت بایدن-کلاوبشار (جو بایدن، معاون باراک اوباما، در دولت پیشین آمریکا به عنوان رئیس جمهور و ایمی کلاوبشار، سناتور ارشد ایالت مینه سوتا، به عنوان معاون او). این بلیت به سبب ترکیب تجربه گسترده بایدن (درباره ریاست جمهوری) با رهبری فردی از نسل جوان تر (کلاوبشار) که مورد احترام بسیاری است، شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را دارد.

گزینه سوم: بلیت کندی-بسرا یا کندی-هریس.
جوزف کندی سوم، عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ماساچوست و ستاره نوظهور دموکرات ها در این مجلس، می تواند به عنوان گزینه حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 میلادی انتخاب شود. هاویر بسرا، دادستان کل ایالت کالیفرنیا و رئیس پیشین شورای دموکراتیک مجلس نمایندگان آمریکا، می تواند گزینه مناسبی برای تصدی پست معاون رئیس جمهور باشد. کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا هم می تواند گزینه دیگری برای تصدی این سمت باشد. این بلیت می تواند با ارائه طرح های جسورانه، تغییرات اساسی سیاسی و عمومی را در حزب دموکرات ایجاد کند.

در ادامه گزارش هیل آمده است اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا به طور کلی معتقد هستند (و این باور آنها بر مبنای واقعیت ها نیست) که ترقی‌خواه‌ترین نامزدها، از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیستند. اگرچه باید گفت این باور درباره برخی از ایالت های آمریکا صادق است. اما نامزدی شانس پیروزی در انتخابات و کسب بیشترین آرای مردمی و آرای کالج الکترال (مجمع انتخاب‌کنندگان) را دارد که هم ترقی خواه باشد و هم از تکاپوی سیاسی بالایی برخوردار باشد.

در ادامه گزارش هیل آمده است دموکرات ها می توانند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پیروز شوند و حتی پتانسیل این را دارند که پیروزی بزرگی را در این رقابت ها از آن خود کنند.

داده های به دست آمده بیانگر آن است که تقریبا در همه نظرسنجی هایی که در جریان رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا برگزار شد، سندرز با میانگین اختلاف 10 درصدی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نامزد جمهوری خواه این رقابت ها، پیش بوده است. در برخی نظرسنجی ها این اختلاف آرا حتی بسیار بیشتر از 10 درصد بوده است.

گزارش هیل در ادامه می افزاید فرقی نمی کند در انتخابات سال 2020 میلادی کسی طرفدار سندرز باشد یا نامزد دیگری؛ مهم این است که ارائه برنامه و پیامی قوی و ترقی خواهانه باعث برتری چشمگیر دموکرات ها در هر کمپینی در برابر ریاست جمهوری پر از رسوایی ترامپ که تحت سلطه نظام سرمایه داری است و متحدان جمهوری خواهش در کنگره، خواهد شد.

در ادامه گزارش هیل آمده است سندرز، وارن و مور در نشست نوزدهم مارس که توجه افکار عمومی آمریکا را به سمت این سه نفر جلب خواهد کرد، می توانند با ارائه برنامه ای برای کاهش نابرابری در حقوق های پرداختی، بیشینه سازی عدالت اقتصادی و ایجاد فرصت های اقتصادی، رأی دهندگان میانسال و فقیر آمریکا را در ایالت های آبی (با اکثریت جمعیت دموکرات) و حتی قرمز(با اکثریت جمعیت جمهوری خواه) با خود همراه سازند.

نگارنده گزارش در ادامه می افزاید: من از سندرز، وارن یا هر نامزد دموکرات ترقی خواه دیگری که خواستار ایجاد تغییرات باشد، حمایت می کنم؛ اما نباید بر این باور اشتباه بود که افراد ترقی خواه از شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات برخوردار نیستند. زیرا، نظرسنجی های عمومی در سراسر آمریکا در سال 2016 میلادی و پس از آن خلاف آن را نشان می دهد.

در پایان گزارش هیل نیز آمده است آمریکایی ها خواهان پیامی واضح درباره تغییر و ترقی هستند و در صورت دریافت چنین پیامی مشتاقانه از بلیت سندرز-وارن و یا هر گزینه دیگری که دارای برنامه ای مشابه باشد، حمایت خواهند کرد.
انتهای پیام/

گزارش هیل درباره شانس پیروزی سندرز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار