فرماندار تربت جام گفت : نخستین همایش ملی خیرین در روستا‌های محمودآباد سفلی و روستای باستانی لنگر برگزار می‌شود تا بستر‌های گردشگری در روستاه‌ها فراهم شود .

برگزاری نخستین همایش ملی خیرین روستایی در شهرستان تربت جامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام گفت : نخستین همایش ملی خیرین ۳۰ فروردین ماه ، همزمان با میلاد امام حسین (ع) با حضور ۵۲ مهمان کشوری و استانی در منطقه باستانی خرگرد کهن تربت جام برگزار خواهد شد .

وی افزود: برای این همایش  ۵ کمیته تعریف شده تا ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری به خیرین ومسئولین کشوری بهتر معرفی شود و دستاورد‌های مثبتی برای منطقه داشته باشد .

فرماندار تربت جام ادامه داد : توجه به گردشگری و توریسم با توجه به غنای بالای فرهنگی خرگرد کهن جام می‌تواند آثار باستانی این منطقه را زنده کند ، هرچند این منطقه باستانی و تاریخی که زادگاه بیش از ۱۶ مفاخر علمی بوده تا کنون مورد غفلت واقع شده است.

حمیدی گفت : تربت جام با داشتن بیش از ۱۶۰ اثر تاریخی و جاذبه‌های فراوان گردشگری هنوز نتوانسته به درستی معرفی شود.

وی بااشاره به اینکه اولین کلنگ بوم گردی توسط بخش خصوصی و خیرین درروستای محمودآباد سفلی به زمین زده می‌شود گفت: این طرح بوم گردی درمنطقه باستانی خرگرد کهن جام راه اندازی می‌شود و مرحله ساخت آن توسط خیر نیکوکار انجام خواهد شد، سپس این مکان بوم گردی به اوقاف و امو ر خیریه واگذارمی شود تا ساخت این بنا و عواید آن صرف امور خیریه شود.

انتهای پیام // ز. ج
 
 

 راه اندازی طرح بوم گردی درمنطقه باستانی خرگرد کهن  تربت جام

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.