استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم اقدامات دررابطه با بیماری‌هایی مثل اوتیسم نتیجه داشته باشد باید بخش خصوصی و خیرین را فعال کنیم تاخانواد‌هایی که کودک مبتلا به اوتیسم دارند بتوانند با این موضوع کنار بیایند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ،علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در همایش معرفی سفیران اوتیسم با اشاره به این که دولت برای حل مسائل اجتماعی نیاز به همکاری مردم دارد گفت: جامعه ای که در آن نشاط وجود نداشته باشد محکوم به مرگ است.

 

وی افزود: هرچقدر ما بتوانیم کودکان مبتلا به اوتیسم را زودتر شناسایی کنیم این کودکان آینده ای بهتر خواهند داشت و مسائل درمانی برای آن ها زودتر پیگیری می شود.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: افراد خیرزیادی در جامعه ما وجود دارند که باید شناسایی شوند و مسیر را برای کسانی که می خواهند راه خیر را ادامه دهند هموار کنیم.

 

رشیدیان افزود: ما در مشهد زندگی می کنیم که به دلیل وجود مضجع شریف حضرت رضا(ع) باید تلاش شود تا فرهنگ میزبانی در آن گسترش پیدا کند و خوشبختانه این فرهنگ نه تنها در استان ما بلکه در کل کشور در حال گسترش است.

 

وی با اشاره به این که نوروز امسال یکی از بهترین سال های ارائه خدمات شهری بوده است ادامه داد: موضوع سلامت و بهداشت تنها به درمان محدود نمی شود و سلامت باید در همه زمینه ها مثل آب سالم،ورزش منظم و محیط زیست مورد توجه قرار بگیرد .

 

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم اقدامات در بحث بیماری هایی همانند اوتیسم نتیجه داشته باشد باید بخش خصوصی و خیرین را فعال کنیم تاخانواد هایی که کودک مبتلا به اوتیسم دارند بتوانند با این موضوع کنار بیایند،امید واریم در استان بتوانیم همه ظرفیت های بالقوه و ضروری را ایجاد کنیم.

 

سیدجوادحسینی معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت:نظام های حکومتی باید کوچک باشند اما مشارکت مردم باید بزرگ و گسترده باشد و باید برای گسترش فعالیت سازمان های مردمی در استان همه تلاش های لازم صورت بگیرد لذا ۱۶۲ تشکل غیر دولتی در استان فعال هستند.

 

وی ادامه داد: در آمد حاصل از گردشگری با درآمد های نفتی در بسیاری از کشور ها برابری می کند و در حال حاضر در مشهد ۱۲ بیمارستان وجود دارد که به بیماران خارجی هم خدمات رسانی می کنند.

 

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که سازمان میراث فرهنگی تا کنون به 10موسسه گردشگری جهانی در استان مجوز داده است گفت:امید واریم مشهد به سمتی حرکت کند تا به شهر انسان دوستی تبدیل شود.

 

انتهای پیام // ا.آ

 

برگزاری همایش معرفی سفیران اوتیسم در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.