مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ذائقه مردم از بازدید مکان‌های تفریحی به مجموعه‌های تاریخی تغییر کرده است.

ذائقه مردم از بازدید مکان‌های تفریحی به مجموعه‌های تاریخی تغییر کرده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،«ابوالفضل مکرمی فر» افزود: آمار بازدید ازبنا‌ها و آثار تاریخی در نوروز امسال یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۵۴ نفر بوده که به نسبت سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: بازدید از مراکز طبیعی و تفریحی امسال یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۵۹۷ مورد بوده که در مقایسه با سال گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده درمجموعه‌های تاریخی افزود: مجموعه تاریخی و فرهنگی کلات نادری، سال گذشته ۵ هزار و ۵۸۳ نفر بازدید کننده داشته وامسال با ۹ هزار و ۸۸۶ نفربازدید کننده، ۷۷ درصد افزایش داشته است.

مکرمی فر درباره آمار بازدید کنندگان از آرامگاه فردوسی و هارونیه گفت:: سال گذشته ۷۴ هزار و ۸۵۲ نفر بازدید کننده و امسال ۸۶ هزار و ۶۵۲ نفر بازدید کننده داشته که ۱۵ درصد آمار بازدید کنندگان افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: بازدید کنندگان از باغ موزه نادری نیز در سال گذشته ۱۹ هزار و ۷۶۷ نفر بوده که امسال با ۱۵ درصد افزایش، ۲۲ هزار و ۸۷۴ نفر بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: مجموع بازدید کنندگان سال گذشته در ایام نوروز ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۱۸ نفرو امسال در ایام نوروز ۳ میلیون و ۴۱۷ هزار و ۷۵۱ نفر بوده که ۸ درصد افزایش داشته است.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 

افزایش بازدید زائران وگردشگران از اماکن تاریخی خراسان رضوی در ایام نوروز







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.