رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور گفت: در ایام نوروز بیش از ۵۳۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، زیارتی و گردشگری شهرستان نیشابور بازدید داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 53 درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۳ درصدی بازدید‌های نوروزی مسافران از نیشابوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ؛ محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث رهنکی و صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوری گفت : بر اساس آمار اعلام‌شده از پایانه مسافربری و راه‌آهن نیشابور، در ایام نوروز تعداد ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر وارد شهر نیشابور شده‌اند.

وی افزود: همچنین بر اساس آمار اخذشده، میزان اقامت در نیشابور در ایام نوروز ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته است که تعداد ۴۷ هزار نفر در این ایام در مراکز اقامتی و کمپ‌ها اسکان‌یافته‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار نفر در مدارس، بیش از دو هزار نفر در هتل‌ها، میهمان‌پذیر‌ها، اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر‌ها و بیش از پنج هزار نفر در زائرسرا‌ها و میهمان سرا‌های ادارات اقامت داشته‌اند.

اعتمادی ادامه داد: در این مدت بیش از ۱۳۵ مورد گشت و بازدید نظارتی از اماکن رفاهی، خدماتی و اقامتی و پذیرایی گردشگری در سطح شهرستان توسط کارشناسان فرمانداری، میراث فرهنگی، بهداشت، دامپزشکی، اماکن و تعزیرات انجام‌شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیشابور گفت: ضمن آنکه بیش از ۴۲ هزار نسخه اقلام فرهنگی نظیر نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای جاذبه‌های گردشگری در بین مسافرین توزیع شده است.

انتهای پیام // س. خ

 


در ایام نوروز؛
بازدید بیش از ۵۳۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، زیارتی و گردشگری نیشابور

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار