مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برای معرفی فرهنگ و تمدن خراسان رضوی اشیاء و اسناد شاخص تاریخی از دوره‌های مختلف قبل و بعد ازاسلام در درهفته فرهنگی خراسان رضوی در گرجستان به نمایش در می آید.

میراث و تمدن خراسان راهی گرجستان می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر در دیدار سفیر  ایران درگرجستان افزود:خراسان رضوی آمادگی پذیرش زائران و گردشگران گرجستان را دارد و برای جذب آن‌ها آمادگی خود برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان رضوی در هفته فرهنگی خراسان رضوی در گرجستان را اعلام می‌کند.

وی گفت: ما می‌توانیم اشیاء تاریخی که معرف فرهنگ خراسان باشد را درموزه‌های گرجستان به نمایش بگذاریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: نمایش اسناد شاخص تاریخی از دوره‌های مختلف قبل و بعد ازاسلام، هم چنین نمایش و فروش آثار هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های شاخص خراسان رضوی از برنامه‌های این هفته فرهنگی خواهد بود.

مکرمی فربا بیان این که ۴۰ گروه موسیقی سنتی در استان به ثبت رسیده اند،گفت: اگر چه با محدودیت‌های مالی مواجه ایم، اما با مشارکت بخش خصوصی هزینه‌های حضور هنرمندان صنایع دستی و دیگر شکرت کنندگان در هفته فرهنگی خراسان رضوی در گرجستان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام برای جذب گردشگران خارجی افزود: برای جذب گردشگران تاتارستان طی ۳ ماه گذشته ۳ سفر به این کشور انجام شده و براساس تفاهم نامه با وزیرگردشگری این کشور هفته ۲ پرواز ۵۰ نفربه کازان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برای توسعه گردشگری باید تعاملات را با کسور‌های دنیا افزایش دهیم و با جذب گردشگر خارجی از ظرفیت گردشگری خراسان رضوی در طول سال استفاده کنیم.
 
انتهای پیام//ا.س
 

دیدارمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با سفیر ایران در گرجستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.