مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در نوروز 97 در مسیر جاده‌های خراسان رضوی ۱۲۳ سیاه چادر عشایری به عنوان استراحت گاه موقت زائران، مسافران و گردشگران بر پا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، ابوالفضل مکرمی فر افزود: این اقدام برای اولین بار طی ایام نوروز ۹۷ با دستور رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفربه منظور ترویج فرهنگ بومی، محلی و عشایری استان انجام شد.

وی گفت: این استراحتگاه‌ها در مسیر‌های پرتردد و حادثه خیز جاده‌ای با همکاری اداره کل امور عشایری استان و هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس راه و پلیس راهور استان از ۲۷ اسفند ۹۶ برپا و تا چهاردهم فرودین ۹۷ ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در شهرستان‌های تربت جام، تایباد، خواف، فریمان، مه ولات، بجستان، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، چناران، قوچان، سبزوار، کلات، درگز، باخرز وگناباد استراحتگاه‌های موقت عشایری راه اندازی شده است.

مکرمی فر افزود: در سیاه چادر‌های عشایری غذا‌های سنتی و سوغات محلی عرضه و درباره ظرفیت‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز اطلاع رسانی شده و محصولات فرهنگی شامل نقشه، بروشور، دفترجه راهنما و ... عرضه شده است.

وی با بیان این که در برخی از سیاه چادر‌ها نیز از مسافران و گردشگران با آش محلی پذیرایی شده است، گفت: هم چنین در برخی مسیر‌های پرتردد از جمله تایباد، تربت جام و خواف و کلات و درگز نوازندگان محلی اجرای برنامه‌های آئینی و موسیقی محلی اجرا کردند.

انتهای پیام//ا.س

برپایی استراحت گاه موقت زائران، مسافران و گردشگران در مسیر جاده ها

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.