شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی ادعای حمله شیمیایی نیرو‌های سوری در «دوما» روز دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست 9 کشور برای بررسی حمله شیمیایی احتمالی در دوما روز دوشنبه تشکیل جلسه خواهد داد.

نخست، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی تهدیدات بین‌المللی علیه صلح و امنیت جهانی شده بود. با فاصلی اندکی پس از این درخواست، کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، انگلیس، سوئد، لهستان، هلند، کویت، پرو و ساحل عاج نیز خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی ادعای حمله شیمیایی احتمالی در سوریه شدند.

دیپلمات های سازمان ملل اظهار کردند بر اساس توافق‌های انجام شده در اواخر روز یکشنبه قرار شد به جای برگزاری دو جلسه، اعضای شورای امنیت روز دوشنبه در یک جلسه در خصوص این موارد بحث و گفتگو کنند.

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بیانیه ای ادعا کرد: «اعضای شورای امنیت در این جلسه از انجام تحقیقات مستقل درخصوص آنچه در سوریه اتفاق افتاده است، حمایت خواهند کرد.»

ترامپ نیز روز یکشنبه درخصوص ادعای حمله شیمیایی در سوریه مدعی شد: «باید بهای گزافی در این خصوص پرداخت شود.»

برخی گروه های معاند روز شنبه ادعا کردند نیروهای بشار اسد در دوما از نوعی گاز شیمیایی استفاده کرده اند. روسیه و سوریه با ساختگی خواندن گزارش های مربوط به این حمله شیمیایی در دوما تمامی ادعاهای مطرح شده در این خصوص را به شدت رد کردند.

انتهای پیام/

جلسه شورای امنیت برای بررسی ادعای حمله شیمیایی در دوما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار