بحث مهران مدیری و فردوسی‌پور در این برنامه درباره بازیکن مورد علاقه مجری برنامه ٩٠، باعث شد او گاف جالبی درباره آندره شوچنکو بازیکن مورد علاقه مهران مدیری بدهد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن‌ختام برنامه دورهمی با حضور عادل فردوسی‌پور تبدیل به خاطره‌ای ماندگار برای فوتبالی‌ها شد. بحث مهران مدیری و فردوسی‌پور در این برنامه درباره بازیکن مورد علاقه مجری برنامه ٩٠، باعث شد او گاف جالبی بدهد، آن هم درباره آندره شوچنکو بازیکن مورد علاقه  مهران مدیری، طنزپرداز خلاق سینما و تلویزیون. اما واقعا شوچنکو الان کجا است و چه می‌کند؟

افشاگری عادل درباره مدیری
یکی از مسائل بامزه‌ای که در گفت‌وگوی مدیری و فردوسی‌پور مطرح شد، نام بردن مهران مدیری از بازیکن مورد علاقه‌اش بود. مجری محبوب دورهمی که همواره از فوتبال فاصله می‌گیرد از بین این همه فوتبالیست مطرح و ستاره‌های رنگارنگ دنیای پرحاشیه این رشته، آندره شوچنکو را به‌عنوان بازیکن محبوب خود انتخاب کرده که فردوسی‌پور هم از این انتخاب او ابراز تعجب کرد. مطرح شدن این بحث بین مدیری و فردوسی‌پور بامزه‌ترین صحنه‌های آخرین قسمت دورهمی را خلق کرد اما عجیب‌ترین اتفاقی که رخ داد، گاف عادل بود.

بی‌خبری عادل از شوچنکو
در تمام سال‌هایی که صدای عادل را از قاب شیشه‌ای تلویزیون در هنگام گزارش مهمترین دیدارهای فوتبالی شنیده‌ایم، کمتر شده که سوتی خاصی از او بگیریم. عادل وقتی روی صندلی مقابل مهران مدیری در برنامه دورهمی نشست برای این‌که بحثش را با مجری این برنامه بیشتر به سمت فوتبال بکشاند، از او پرسید که بین این همه بازیکن محبوب و ستاره در دنیای فوتبال چرا به آندره شوچنکو، ستاره سابق تیم‌ملی اوکراین علاقه‌مند است.

وقتی بحث درباره این ستاره اوکراینی بالا گرفت، مدیری از عادل سراغ او را گرفت که این روزها چه می‌کند و همین سؤال بود که باعث شد عادل سوتی عجیبی بدهد که واقعاً از او بعید بود. فردوسی‌پور در جواب مدیری گفت شوچنکو چون در مربیگری موفق نبوده فوتبال را رها کرده و به سراغ سیاست رفته. فردوسی‌پور درحالی این سوتی عجیب را داد که آندره شوچنکو درحال حاضر سرمربی تیم‌ملی اوکراین است و حتی در مقطعی پیشنهاد مربیگری از چلسی را هم داشته است. خبر نداشتن فردوسی‌پور از این‌که شوچنکو این روزها سرمربی تیم‌ملی کشورش است برای اهالی فوتبال بسیار عجیب بود. جالب اینجاست که فردوسی‌پور در این برنامه گفت اگر چیزی را از فوتبال نداند از خودش به شدت انتقاد می‌کند. باید ببینیم مجری و تهیه‌کننده برنامه نود در واکنش به این سوتی عجیب چه واکنشی نشان خواهد داد.

سوابق بازیکن مورد علاقه مدیری
فوتبالیست محبوب مهران مدیری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ اروپا بوده است. او درخشش خود را از تیم دیناموکیف اوکراین آغاز کرد و افتخارات بزرگی به همراه این تیم به دست آورد. شوچنکو در مجموع پنج فصل در دیناموکیف بازی کرد و در هر پنج فصل قهرمان لیگ اوکراین شد. او بعد از دو‌سال درخشش در دینامو در‌ سال ١٩٩٨ با مبلغ نجومی ٩٠‌میلیون یورو به آث میلان ایتالیا که در آن روزها از برترین تیم‌های اروپا بود پیوست. او در جام باشگاه‌های اروپا هم کمک زیادی به میلان کرد و با درخشش و گلزنی‌های خود قهرمانی اروپا را برای این تیم به ارمغان آورد. او در مدت حضورش در میلان قهرمان سری A ایتالیا، جام حذفی ایتالیا، سوپرجام اروپا، قهرمان سوپرجام ایتالیا و باشگاه‌های اروپا را کسب کرد. شوچنکو در‌ سال ٢٠٠٦ به چلسی رفت اما نتوانست سال‌های رویایی خود در میلان را در لیگ برتر انگلیس هم تکرار کند. آندره در سال‌های آخر فوتبالش یک‌سال به صورت قرضی در میلان بازی کرد و بعد به دینامو کیف برگشت و در‌ سال ٢٠١٢ از فوتبال باشگاهی خداحافظی کرد.

شوچنکو کجاست؟

بازیکن مورد علاقه مهران مدیری علاوه بر افتخارات تیمی، افتخارات فردی زیادی ازجمله آقای گل باشگاه‌های ایتالیا، مرد‌سال فوتبال اروپا و آقای گل لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. شوچنکو برترین گلزن تیم‌ملی کشورش هم بود و با ٨٥ بازی رکورددار بازی‌های ملی در اوکراین است. او در‌ سال ٢٠١٦ به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی اوکراین انتخاب شد. تیم‌ملی اوکراین با آندره شوچنکو در رقابت‌های یورو ٢٠١٦ موفقیتی نداشت و در مرحله گروهی حذف شد.

با این حال شوچنکو همچنان به‌عنوان سرمربی در تیم‌ملی کشورش باقی ماند و مأموریت او رساندن اوکراین به جام‌جهانی ٢٠١٨ روسیه بود. اوکراین در مسابقات مقدماتی انتخابی جام‌جهانی با ایسلند، کرواسی، ترکیه، فنلاند و کوزوو همگروه شد اما نتوانست از این گروه آسان صعود کند. اوکراین در این گروه با ٣ باخت و ٣ برد از صعود بازماند. نکته جالب درباره تیم‌ملی اوکراین این است که این تیم در رنکینگ فیفا دو پله پایین‌تر از تیم‌ملی ایران و در رده سی‌وپنجم دنیا قرار دارد.

منبع: روزنامه شهروند 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار