وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر فلسطینی‌های نوار غزه را تهدید کرد که در صورت نزدیک شدن به مرز‌های فلسطین اشغالی، جان خود را در معرض خطر قرار خواهند داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بار دیگر به فلسطینی‌های نوار غزه هشدار داد که در صورت نزدیک شدن به مرز‌های فلسطین اشغالی، جان خود را در معرض خطر قرار خواهند داد.

آویگدور لیبرمن این سخنان را در جریان بازرسی از مناطق جنوبی اسراییل در نزدیکی نوار غزه به زبان آورد.

چهار روز پیش در جریان درگیری‌ها در منطقه مرزی، ۱۷ فلسطینی به ضرب گلوله شهید و صد‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

وزیر جنگ اسراییل ضمن هشدار به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه نسبت به آنچه "ادامه اقدامات تحریک آمیز" نامید، گفت: «هر کس به موانع مرزی نزدیک شود، جان خود را به خطر انداخته است».

آویگدور لیبرمن مدعی شد اغلب افراد کشته شده، تروریست‌های وابسته به حماس و جهاد اسلامی بودند. او اضافه کرد که قربانیان، شهروندان بیگناهی نبودند که در تظاهراتی صلح آمیز شرکت کرده باشند.

ده‌ها هزار فلسطینی روز جمعه در نخستین روز "راهپیمایی بازگشت" به سمت منطقه حایل بین نوار غزه و فلسطین اشغالی حرکت کردند. هدف از این حرکت اعتراضی که قرار است شش هفته ادامه پیدا کند، تأکید بر حق بازگشت حدود ۷۰۰ هزار فلسطینی است که از سرزمین‌های خود اخراج شده اند.  

جنبش حماس اعلام کرد فقط پنج نفر از ۱۷ فلسطینی کشته شده، عضو شاخه نظامی این جنبش بودند. احتمال بروز تنش طی جمعه‌های آینده نیز دور از ذهن نیست به خصوص که در اواسط ماه مه، قرار است سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود.

تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس موجب خشم فلسطینی‌ها شده است. آنها، قدس را پایتخت فلسطین می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار