سبزه‌های نوروز شیرازی‌ها در مبادی خروجی این شهر جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به اجرای طرح «از سبزه تا کمپوست» برای هفتمین سال متوالی، پیش بینی کرد: امسال افزون بر ۳۰ تن سبزه با مشارکت شهروندان و پاکبانان جمع آوری شود که پس از ۴۵ روز این سبزه‌ها به کود ورمی کمپوست تبدیل می‌شود و برای فرهنگ سازی در ازای تحویل مواد بازیافتی به شهروندان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال هم با اجرای این طرح ۱۵ تن سبزه جمع آوری و به کود تبدیل شد، افزود: در طرح از سبزه تا کمپوست، سبزه‌های شهروندان در خروجی‌های شهر از آن‌ها تحویل گرفته می‌شود و هدایایی مانند کود ورمی کمپوست، پلاستیک زباله، کیف ذخیره‌سازی پسماند خودرو و هدایای آموزشی ویژه کودکان به آن‌ها داده می‌شود.

وی افزود: ۱۵۰ مخزن با پلاکاردِ «طرح از سبزه تا کمپوست» در مبادی خروجی و ورودی شهر، مکان‌های تفریحی و در ۵۸ ایستگاه ثابت بازیافت نصب شده است و تا پایان امروز جمع آوری زباله‌ها و سبزه‌های هفت سین شهروندان ادامه می‌یابد.

خوشبخت ادامه داد: سبزه‌های جمع‌آوری شده پس از انجام فرآیند‌های مورد نیاز، به کود کمپوست و ورمی کمپوست که از کود‌های شناخته شده بیولوژیک و مفید برای خاک هستند، تبدیل می‌شوند و علاوه بر بازگشت به چرخه طبیعت از به هدر رفتن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۳۰ پاکبانان در طرحی با عنوان پاکبانان موتور سوار برای جمع آوری سبزه‌های رها شده امروز در خیابان‌های سطح شیراز خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ن

جمع آوری سبزه های هفت سین در شیراز

برچسب ها: نوروز ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار