آیت الله مکارم شیرازی گفت: سردمداران عملاً گفتند درآمد مهمی که ما داریم سلاح‌هایی است که می‌فروشیم، الآن تجارت مهم آن‌ها فروختن سلاح است .

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که درمسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: شخصی که در آشکار دوست خدا ولی در باطن دشمن خدا است بسیار خطرناک محسوب می‌شود.

وی بیان داشت : دوگانگی ظاهر و باطن که به نفاق و ریاکاری تعبیر می‌شود بلای بزرگی برای اشخاص و جوامع است زیرا شخص علاوه بر فاسد بودن به دلیل آنکه چهره باطنی خود را مخفی می‌کند افراد را فریب می‌دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: مشکل بزرگ در دنیای امروز این است و تصور نمی‌کنیم که این مشکل تا آخر حل شود مگر دنیا را به نابودی بکشانند. باور نمی‌شود روزی فرهنگ دنیا به اندازه‌ای بالا برود که سردمداران از حالت منافق‌گری خارج شوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: سردمداران دنیا از کسانی هستند که می‌گویند ما طرفدار حقوق بشر، عدالت و نظم جهان هستیم ولی در باطن مخالف و دشمن حقوق بشر هستند و مظلومان را به بیچارگی می‌کشند و منافع را برای خود و بدبختی را برای دیگران می‌خواهند.

وی افزود: می‌گویندهیأتی تشکیل دادیم که با داعش و امثال آن مبارزه کنیم ولی خود از داعش حمایت می‌کنند و بیان می‌کنند ما مخالف هستیم که کشوری ویران شود ولی خودشان عامل ویرانی کشورها هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سردمداران به طور عملی بیان کردند که درآمد مهم ما از سلاح‌ها تأمین می‌شود و مهم نیست این سلاح‌ها را به سر چه کسی می‌ریزند و حتی سلاح کشتار جمعی و میکروبی به صدام دادند و در یمن زیرساخت‌ها را ویران کردند و افراد بی‌گناه و زنان و کودکان را کشتند ، آنها عملاً گفتند درآمد مهمی که ما داریم سلاح‌هایی است که می‌فروشیم، الآن تجارت مهم آن‌ها فروختن سلاح، حتی سلاح‌های کشتارجمعی است.

وی با اشاره به مشکلات نفاق در دوران کنونی گفت: برخی با استناد به اعلامیه حقوق بشر، تصور کرده اند دنیا به سمت مسیر انبیاء می‌رود در حالی که آنها ظاهر را دیدند ولی در دوران ما و زمان‌های دیگر پرده‌ها کنار رفت و چهره‌های خود را نشان دادند.

وی عنوان کرد: ایران‌ستیزی نیز ضمیمه آن کردند و به این وسیله آهن پاره‌های خود را به قیمت گزاف می‌فروشند ،  با چنین وضعیتی عربستان به فلاکت می‌افتد زیرا پول های خود رادر برابر این آهن پاره‌ها داده است ، آنها دلشان نمی‌خواهد داستان یمن، سوریه و عراق تمام شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف گفت: امیدواریم معتکفان که اکثر آنها جوانان هستند موفق باشند و به مقاصد خود برسند و مشکلات آنها حل شود.

انتهای پیام/ح

غرب با ترویج ايران‌ستيزی آهن‌پاره‌های خود را با قيمت گزاف می فروشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار