مهم‌ترین اخبار نیروی انتظامی در آبان ماه سال ۹۶ را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین اخبار نیروی انتظامی در آبان ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

مراسم تشییع پیکر پاک 54 شهید دفاع مقدس ناجا برگزار شد

مراسم تشییع پیکر پاک 54شهید دفاع مقدس ناجا 11 آبان ماه 96 در ستاد فرماندهی ناجا با حضور فرماندهان ناجا و خانواده شهدا برگزار شد.

گفتنی است؛ آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران بر پیکر پاک این شهدا نماز خواند.

نیروی انتظامی در آبان//جریمه خودروها و موتورسیکلت ها یکسان است/ شهادت 8 مرزبان در مقابله با گروهک تروریستی در منطقه چالدوران

شناسایی تنها 25 پیکر از 54 شهید تازه تفحص شده/ مگر 38 سال تحریم نبودیم که حرف از تحریم جدید می زنند؟

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم تشییع پیکر پاک 54شهید دفاع مقدس ناجا که 11 مهر 96  در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد،تاکید کرد: امروز اگر برخی از مقامات کشورهای غربی، کشور ما را تهدید می‌کنند، بیایند تشییع پیکر شهدا را ببینند. آن‌ها ما را تهدید می‌کنند که تحریم‌ها تشدید خواهند شد. در 38 سال گذشته فشار زیادی به مردم کشور ما وارد کردند، اما مردم به یاوه‌گویی آن‌ها پاسخ دادند.

نیروی انتظامی در آبان//جریمه خودروها و موتورسیکلت ها یکسان است/ شهادت 8 مرزبان در مقابله با گروهک تروریستی در منطقه چالدوران

توضیحات سخنگوی ناجا در مورد شهادت 8 مرزبان در مقابله با گروهک تروریستی

سخنگوی نیروی انتظامی روز 13 آبان ماه 96 با اشاره به شهادت 8 تن از مرزبانان غیور و جان بر کف کشورمان در تعاقب اقدام ناجوانمردانه اشرار تروریست در منطقه چالدران آذربایجان غربی اظهار داشت: این مرزبانان طی درگیری با تروریست های مزدور در عصر روز گذشته، جان خود را در دفاع از حریم میهن عزیزمان ایران فدا کردند. ساعاتی پس از وقوع این حادثه، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی به همراه تیمی در منطقه حاضر و پیگیر موضوع هستند وهمچنان پاکسازی در منطقه ادامه دارد.

سردار منتظرالمهدی با اشاره به برقراری امنیت کامل در هنگامه بزرگترین پیاده روی دنیا در آستانه اربعین حسینی گفت: به فضل و کرم الهی و هوشیاری ماموران و مرزبانان ناجا و همکاری دیگر دستگاه های مسئول هیچگونه مشکل امنیتی در منطقه وجود نداشته و امروز امنیت در بالاترین ضریب خود قرار دارد.

نیروی انتظامی در آبان//جریمه خودروها و موتورسیکلت ها یکسان است/ شهادت 8 مرزبان در مقابله با گروهک تروریستی در منطقه چالدوران

اسامی 8 مرزبان شهید شده در درگیری با تروریست ها اعلام شد

در درگیری روز 12 آبان ماه 96  بین مرزبانان آذربایجان غربی و گروهک تروریستی پژاک ۸ تن از مرزبانان غیور کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

اسامی 8 مرزبان شهید شده در چالدران به شرح زیر است:

مشخصات کامل شهدای هنگ مرزی خوی ( گروهان مرزی چالدران)

۱_ استواریکم محبوب نوری فرزند : علی جمعی پاسگاه مرزی بابانور اهل و ساکن خوی

۲_ استواردوم مهدی حسین زاده فرزند :عزیز جمعی برجک ۲۲۶ پاسگاه مرزی ناور ،اهل و ساکن پلدشت

۳_ استواردوم حمید حاجی زاده فرزند:منوچهر جمعی گروهان مرزی چالدران ،اهل و ساکن خوی

۴_ سرباز وظیفه مهدی کلته فرزند:حکیم پایه خدمتی،مهر ۹۶ جمعی پاسگاه مرزی بابانور ، اهل و ساکن گمیشان استان گلستان

۵_ سرباز وظیفه امیر قربانی فرزند:سهراب پایه خدمتی، خرداد ۹۶ جمعی پاسگاه مرزی یکماله اهل و ساکن میانه

۶_ سرباز وظیفه محمد حسین زاده فرزند:صحبت اله پایه خدمتی، دی ۹۵ جمعی پاسگاه مرزی ناور اهل و ساکن گوهردشت

۷_ سرباز وظیفه سعید گلابی فرزند:توحید پایه خدمتی، فروردین ۹۶ جمعی پاسگاه مرزی شیخ سیلوی جدید اهل و ساکن بناب

۸_ سرباز وظیفه عباس قادری فرزند: فتح اله پایه خدمتی ،خرداد ۹۶ جمعی پاسگاه مرزی شیخ سیلوی اهل و ساکن بناب

ثبت تخلفات موتورسیکلت‌ها از ابتدای آذر ماه/ جریمه خودروها و موتورسیکلت ها یکسان است

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف اظهار کرد: چند سال است که تخلفات خودروها توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، در فاز جدید با تغییراتی که در نرم‌افزار ایجاد شد، امکانی به‌وجود آمد که بتوانیم تخلفات موتورسیکلت سواران را از طریق دوربین‌ها شناسایی کنیم. همان تخلفاتی که برای خودروها توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شود مانند سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده وغیره برای موتورسیکلت‌ها هم قابل شناسایی است.

نیروی انتظامی در آبان//جریمه خودروها و موتورسیکلت ها یکسان است/ شهادت 8 مرزبان در مقابله با گروهک تروریستی در منطقه چالدوران

سردار مهماندار در رابطه با نحوه اجرای برخورد با موتورسیکلت های متخلف گفت: 3 ماه است که ما این کار را شروع کردیم و بیش از 300هزار پلاک موتورسیکلت متخلف را به‌صورت آزمایشی ثبت و ضبط کرده‌ایم تا صحت سنجی کنیم و مطمئن شویم نرم‌افزار این آمادگی را دارد که اطلاعات را به‌صورت کامل در اختیار ما قرار دهد و خطایی در آن وجود نداشته باشد.

دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت اجرایی شد

ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص ابلاغ اجرای ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث به نیروی انتظامی جهت دریافت گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت به شرح ذیل است:

«بر اساس ماده ۵۴ قانون بیمه شخص ثالث مصوب مجلس شورای اسلامی، پیش بینی شده است که گواهینامه‌ رانندگی که قبلاً به استناد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی صرفاً برای دارندگان کارت پایان خدمت یا مشمولان تعیین تکلیف شده قابل صدور بوده، بدون نیاز به ارائه کارت پایان خدمت و معافیت صادر شود. از سوی دیگر، بر اساس ماده ۵۸ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی، ناجا موظف به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب است.

شهادت یک مرزبان بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی بانه

 شهید عباس کاظمی سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر مین های به جا مانده از دوران دفاع مقدس در حوالی پاسگاه مرزبانی ،که از اهالی شهرستان خرمدره بود به فیض شهادت نائل شد.

شهید کاظمی از سربازان وظیفه هنگ مرزی بانه بود که دوشنبه ۲۲ آبان ماه در پاسگاه مرزی «میشیاو» واقع در انتهای حوزه استحفاظی بانه به سمت مریوان، بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت و ستوان یکم علی جلیلوند از ناحیه پا به درجه جانبازی نائل شد.

رضایت 95 درصدی زائران اربعین از رفتار کارکنان ناجا

معاون اجتماعی ناجا گفت: اغلب زائران ( بیش از 95درصد ) رفتار و برخورد کارکنان نیروی انتظامی را معتمدانه ، مسئولانه و رضایت بخش ارزیابی کرده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار