وزارت خارجه روسیه از فعالیت بالگرد‌های ناشناس در افغانستان که سلاح و نیروی نظامی جابجا می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه پیش از برگزاری کنفرانس تاشکند درباره افغانستان از فعالیت بالگرد‌های ناشناس در افغانستان که سلاح و نیروی نظامی جابجا می‌کنند، ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «استفاده از بالگرد‌های ناشناس در مناطق مختلف کشور افغانستان به منظور انتقال سلاح‌های ساخته شده در کشور‌های غربی و تحویل آن‌ها به عناصر وابسته به تروریست‌های داعش نگران کننده است. ما معتقد هستیم که بیانیه‌های دولت افغانستان این مسئله را تایید می‌کند و نیاز به تحقیقات جدی در این زمینه وجود دارد.»

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «مسکو نگران افزایش حملات تروریستی در بخش‌های مختلف افغانستان و پررنگ‌تر شدن حضور تروریست‌های داعش در استان‌های شمالی این کشور است.»

قرار است روز دوشنبه (۶ فروردین) کنفرانسی دو روزه درباره اوضاع کنونی افغانستان در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

منابع سوری ماه گذشته اعلام کردند که نیروی هوایی آمریکا سرکرده‌های داعش را به دفعات از نابودی قریب الوقوع به دست نیرو‌های ارتش سوریه نجات داده است. نیرو‌های آمریکایی حتی گاهی برای نجات تروریست‌های داعش به نیرو‌های ارتش سوریه حمله کرده اند. ائتلاف آمریکایی تاکنون تمام این اتهامات را رد کرده است. در طی سال‌های گذشته، اوضاع افغانستان وخیم‌تر شده و فعالیت‌های تروریست‌های داعش و حملات طالبان افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار