اطاله دادرسی‌ها در مازندران با راه اندازی سامانه ثنا کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد جعفر سعیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر در دوازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان رامسر ضمن تبریک پیشاپیش ایام نوروز گفت: سامانه ثنا و ارسال احضاریه‌ها و اخطاریه‌ها در پرونده‌های قضایی به صورت پیامکی و نرم افزاری باعث کاهش اطاله دادرسی‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مدتی است سامانه ثبت ثنا در دادگستری رامسر انجام می‌شود، افزود: قانون گذاران پیش بینی کردند که مراجعان باید برای کار قضایی خود مشخصات خود را نام نویسی کنند تا برای پیگیری امور قضایی خود به صورت الکترونیکی از کم و کیف پرونده خود با خبر باشند.

سعیدی گفت: در سامانه ثنا احضاریه‌ها و اخطاریه‌ها به صورت پیامکی و نرم افزاری برای مخاطبان ارسال می‌شود و اجرای این امور باعث شده است بیش از ۸۵ درصد ابلاغ‌هایی که از سامانه ثنا ارسال می‌شود روند پیگیری پرونده‌ها را سریعتر کند.

دادستان عمومی و انقلاب رامسر با اشاره به اینکه سامانه ثنا اطاله دادرسی را کاهش داده است تاکید کرد: خدمت به مردم باید سرلوحه کار همه ما مسئولان باشد، زیرا مردم با خدمات ما احساس اعتماد و شادمانی می‌کنند.

وی گفت: با توجه به تعطیلی ادارات از مسئولان انتطار داریم در راستای امنیت نهاد‌ها و ادارات خود توجه ویژه را داشته باشند و با تجهیز ایمنی ادارات خودشان اجازه دستبرد و خطری را ندهند.

وی افزود: در ایام نوروز یکی از مباحث مهم و قابل بررسی موضوع بازار است که می‌طلبد مسئولان مربوطه در راستای نظارت و بازرسی از بازار همت ویژه‌ای را به کار ببرند.

دادستان عمومی و انقلاب رامسر گفت: با توجه به حضور حجم عظیم گردشگر در شهرستان تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با همکاری ادارات و نهاد‌های مربوطه معضلات اجتماعی و عمومی را کاهش دهیم و همه بتوانند نوروزی خوب را پشت سر بگذراند.

انتهای پیام/آ

راه اندازی سامانه ثنا برای کاهش اطاله دادرسی

برچسب ها: نوروز ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.