رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه تمام فعالیت‌های دانشگاه به طور یکپارچه با برنامه پنج ساله پیش می‌رود، برنامه‌های این دانشگاه در سال ۹۷ را تشریح کرد.

برنامه های دانشگاه تهران در سال 97 مشخص شدمحمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: دانشگاه تهران براساس برنامه پنجم توسعه که بر بین المللی سازی،کارآفرینی و مسئولیت اجتماعی تاکید دارد سعی دارد در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل کند.

وی ادامه داد: در سال 96جدولی از برنامه پنج ساله دانشگاه استخراج  کرده ایم که هرکدام از این بندها چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارند، آنچه که دانشگاه تهران باید انجام دهد جهت گیری برنامه های آموزشی و پژوهشی جهت نیاز جامعه است و  این موضوع می تواند به یافته های دانشجویان و تبدیل شدن به کسب و کارهای نوین در خصوص اشتغال کمک کند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر تمام فعالیت‌های این دانشگاه به طور یکپارچه با برنامه پنج ساله  پیش می‌رود به طوری که ارتقای جایگاه بین‌المللی، حرکت به سمت کارآفرینی و توسعه اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار است.

دانشگاه تهران؛ نماد آموزش عالی کشور

نیلی احمدآبادی اظهار کرد: بر این اساس دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور و با اقتباس اسناد بالادستی از جمله سند چشم انداز و برنامه پنج ساله و نقشه جامع عالی کشور و با توجه به سند چشم انداز خود در افق 1404 اقدام به تدوین برنامه های راهبردی این سند جامع کرده است تا بتواند دانشگاه را از جنبه های مختلف ارتقاء دهد.

وی افزود: ارتقاء دانشگاه تهران در عرصه علمی و پژوهشی در سطح بین الملل، توسعه تعاملات دو سویه میان دانشگاه تهران و سایر دانشگاه های مطرح جهان، پذیرش دانشجو خارجی و توسعه دوره های مشترک در عرصه بین المللی از جمله اهداف دانشگاه تهران  تعیین شده است.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: براساس برنامه راهبردی پنج ساله سوم، ارتقای فعالیت های بین المللی مهم ترین اولویت این دانشگاه بود.

وی افزود: همچنین در سال جدید موضوع تبدیل شدن دانشگاه تهران به دانشگاه کارآفرین و توسعه مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای نیز جزو اولویت های این دانشگاه به شمار می رود و این موارد پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: از سال 97 سومین برنامه پنج ساله این دانشگاه اجرایی می شود، بنابراین تمام فعالیت ها و جهت گیری های این دانشگاه براساس این برنامه دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار