امضای قرارداد خرید بالگرد از هند، قطع شبانه خدمات مخابراتی در برخی از ولایت ها توسط طالبان، خنثی سازی حمله طالبان در شهر «لشکرگاه» و بازداشت یک تبعه ایران به اتهام انتقال مواد مخدر از رویدادهای برجسته خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

رویدادهای مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امضای قرارداد خرید بالگرد از هند، قطع شبانه خدمات مخابراتی در برخی از استان ها توسط طالبان، خنثی سازی حمله طالبان در شهر «لشکرگاه» و بازداشت یک تبعه ایران به اتهام انتقال مواد مخدر از رویدادهای برجسته خبری 24 ساعت گذشته افغانستان است.

**امضای قرارداد برای خرید بالگرد از هند
«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که کشورش قراردادی را با هند امضا کرده تا براساس آن 4 فروند بالگرد خریداری کند. وی افزود که این قرارداد در هند امضا شده و بالگردها از نوع روسی و «می 35» است که نتیجه عملکرد خوبی در این کشور داشته است. این درحالی است که چندی قبل وزارت دفاع افغانستان قصد هود را مبنی بر جایگزین کردن بالگردهای آمریکایی به جای بالگردهای روسی در این کشور را تا سال آینده اعلام کرده بود.

**قطع شبانه خدمات شبکه های مخابرات توسط طالبان 
گروه طالبان خدمات شبکه های مخابراتی را در پنج استان افغانستان در شب قطع می کنند که مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مقامات وزارت مخابرات افغانستان گفته اند که طالبان در استان های «قندوز»، «بغلان»، «غزنی»، «ارزگان» و «هلمند» فعالیت شبکه های مخابراتی را در شب ممنوع کرده اند. براساس این گزارش طالبان فکر می کنند با چنین تدابیری می توانند در عملیات شبانه نیروهای ویژه مشکل ایجاد کنند.

**خنثی شدن طرح حمله طالبان به مرکز ولایت «هلمند»
مقام های امنیتی در استان هلمند در جنوب افغانستان اعلام کردند که طرح حمله گروهی طالبان به شهر «لشکرگاه» مرکز این استان را خنثی کرده اند. براساس گزارش منابع خبری افغانستان نیروهای ارتش از طریق زمین و هوا به محل تجمع گروه طالبان که قصد حمله به شهر لشکرگاه را داشتند حمله کردند. طالبان سال گذشته توانست بخش های از مرکز این استان را تصرف کند و اکنون نیز در حومه شهر لشکرگاه حضور دارند و خطری برای شهر محسوب می شوند.

**بازداشت یک راننده تبعه ایران به اتهام قاچاق مواد مخدر
«عبدالاحد ولی زاده » سخنگوی پلیس هرات افغانستان اعلام کرد که یک ایرانی را به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر کرده اند. وی افزوده است که این فرد تصمیم داشت 29 کیلوگرم هروئین جاسازی شده در داخل لاستیک یک تانکر نفت کش را به داخل ایران قاچاق کند که توسط نیروهای پلیس در استان «نیمروز» شناسایی و بازداشت شده است. ولی زاده همچنین از کشف و ضبط 400 لیتر مشروبات الکلی توسط پلیس نیمروز در نزدیکی فرودگاه این استان خبر داده است.

**یک هفته کار برای انتخاب هیأت اداری مجلس
مجلس افغانستان که روز چهارشنبه هفته گذشته هشتمین سال کاری خود را با سخنرانی رئیس جمهوری آغاز کرد، تاکنون نتوانسته هیأت اداری خود را تکمیل کند. در یک هفته گذشته مجلس موفق شد که معاون اول، دوم و منشی دوم مجلس را انتخاب کند اما منشی اول مجلس تاکنون انتخاب نشده است. هشتمین سال فعالیت مجلس افغانستان بر اساس مشکلات در دولت وحدت ملی و کمیسیون انتخابات برای سومین سال کار خود را برخلاف قانون جاری ادامه می دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.