بر اساس تصویب هیئت امنای دانشگاه فردوسی مشهد، تخفیف ویژه‌ای برای شهریه دانشجویان روزانه مهاجر افغانستانی ساکن ایران در نظر گرفته است.

تخفیف ویژه‌ دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان افغانستانی/تحصیل رایگان در مقطع دکتریبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تصویب هیئت امنای دانشگاه فردوسی مشهد، تخفیف ویژه‌ای برای شهریه دانشجویان روزانه مهاجر افغانستانی ساکن ایران در نظر گرفته است.

«محمد رضا هاشمی» معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تا قبل از تصویب این قانون جدید، دانشجویان مهاجر افغانستانی که در ایران زندگی می‌کردند و از طریق کنکور وارد دانشگاه فردوسی مشهد می‌شدند باید 80 درصد شهریه دانشجویان شبانه را پرداخت می‌کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان و دانشجویان مهاجر هم فرهنگ و هم زبان ما هستند و از طرفی بسیاری از آنها در ایران متولد شده‌اند هیئت امنای دانشگاه فردوسی تصمیم گرفت قانون جدیدی را در این مورد به تصویب برساند.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با فارس تصریح کرد:  بعد از بحث و بررسی‌های لازم و بر اساس رایزنی‌هایی که با دانشجویان افغانستانی و نماینده آنها صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که این قانون می‌تواند تغییر کند و در نتیجه لایحه‌ای به هیئت امنای دانشگاه دادیم که مورد تصویب قرار گرفت.

هاشمی در مورد تخفیف‌های در نظر گرفته شده گفت: تحصیل دانشجویان مهاجر افغانستانی در مقطع دکتری کاملا رایگان است و بدون هیچ گونه هزینه‌ای می‌توانند در دانشگاه فردوسی بعد از قبولی ادامه تحصیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دوره کارشناسی ارشدی که قبل از این قانون باید 80 درصد شهریه شبانه را پرداخت می‌کردند اکنون با 25 درصد شهریه می‌توانند در دانشگاه فردوسی به ادامه تحصیل بپردازند و دانشجویان کارشناسی هم 50 درصد از 80 درصد قبل را می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم به شکل جدی اجرا خواهد شد گفت: وقتی هیئت امنای دانشگاه مواردی را تصویب کند اجرای آن وظیفه همه مسئولان دانشگاه است و این موارد مطرح شده  به قانون تبدیل شده و در اجرای آن شکی وجود ندارد.

هاشمی تصریح کرد: امیدواریم که با تصویب این قانون همزبانان افغانستانی خود را در کنار خود داشته باشیم و آنها مجبور نشوند که دوباره به مهاجرت ناخواسته‌ای بروند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
حالا ک من ب خاطر شهریه زیاد انصراف دادم شهریه رو کم کردین.