وزیر امور خارجه آمریکا نخستین سفر خود به آفریقا را نیمه‌کاره رها می‌کند تا یک روز پیش از موعد به واشنگتن بازگردد.

تغییر برنامه بازگشت رکس تیلرسون از سفر آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، نخستین سفر خود به آفریقا را نیمه‌کاره رها می‌کند تا یک روز پیش از موعد به واشنگتن بازگردد. سخنگوی او به خبرنگاران همراه وزیر خارجه آمریکا گفت: برنامه بازگشت تیلرسون از سفر آفریقا تغییر کرد.

تیلرسون صبح دوشنبه نایروبی، پایتخت کنیا، را ترک کرد. وی ظهر و عصر امروز از چاد و نیجریه دو تولیدکننده نفت که با شورش گروه تروریستی بوکوحرام نیز روبرو هستند دیدار می‌کند.

او به جای گذراندن دوشنبه شب در ابوجا، پایتخت نیجریه، پیش از بازگشت به واشنگتن، قرار است تنها چند ساعت در این شهر بماند و سپس به سرعت به واشنگتن بازمی گردد.

وزیر امور خارجه شصت و پنج ساله آمریکا روز شنبه در جریان دیدار با مقامات کنیا در نایروبی، بخشی از برنامه‌های خود را به علت آنچه که بیماری وی اعلام شد لغو کرد.

سفر یک هفته‌ای تیلرسون به پنج کشور آفریقایی در کنار دیگر تحولات همزمان فوری سیاست خارجی آمریکا از جمله اعلام ناگهانی خبر دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار