تصمیم برای برگزاری اعتصاب سراسری معلمان در ایالت اوکلاهمای آمریکا در روزی اعلام شد که معلمان ایالت ویرجینیای غربی بعد از سه هفته اعتصاب عمومی به این اقدام خود پایان دادند.

اعتصاب سراسری معلمان در ایالت اوکلاهمای آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، درست در همان روزی که ایالت ویرجینیای غربی آمریکا به اعتصاب سه هفته‌ای مدارس خود پایان داد، معلمان یک ایالت دیگر از تصمیم برای اعتصاب سراسری و تعطیلی مدارس در اعتراض به کاهش حقوق خبر دادند.

رسانه های محلی گزارش دادند ایالت غنی از انرژی اوکلاهما دوم آوریل امسال شاهد اعتصاب عمومی معلمان و تعطیلی مدارس در این ایالت در اعتراض به کاهش حقوقشان خواهد بود.

تصمیم اتحادیه معلمان اوکلاهما برای اعتصاب سراسری بعد از آن اعلام شد که قانونگذاران این ایالت درخواست معلمان برای افزایش حقوق را نپذیرفتند و آن را "بسیار غیرواقعی" توصیف کردند.

طبق آمار اداره کار آمریکا، در بین 50 ایالت آمریکا، میانگین حقوق پرداختی به معلمان مدارس دولتی در اوکلاهما در سال 2016 جزو پایین ترین‌ها بود و این درحالی بود که همزمان در همان سال، تقریبا 500 میلیون دلار از معافیت مالیاتی به بخش انرژی بسیار سودآور داده شد.

رئیس اتحادیه معلمان اوکلاهما در این باره گفت: تا زمانی که ما به خواسته های خود نرسیم، مدارس همچنان بسته خواهد ماند. انجمن آموزش و پرورش اوکلاهما برای هر معلم درخواست افزایش 6 هزار دلاری در سال اول و بعد از آن افزایش دو هزار دلاری برای هر دو سال کرده است. این انجمن در مجموع خواستار افزایش بودجه بخش آموزش به یک میلیارد و 460 میلیون دلار شده است. این اتحادیه همچنین افزایش حقوق کارکنان غیرآموزشی در مدارس را نیز خواستار شده است.

تصمیم برای برگزاری اعتصاب سراسری معلمان در ایالت اوکلاهمای آمریکا درست در همان روزی اعلام شد که معلمان ایالت ویرجینیای غربی آمریکا بعد از سه هفته اعتصاب عمومی به این اعتصاب خود پایان دادند.

معلمان تهدید کرده بودند که اگر حقوق های آنها افزایش نیابد سرکلاس درس حاضر نمی شوند و اعتصاب آنها ادامه خواهد یافت.

اعتصاب معلمان پس از ماهها تنش بر سر موضوعات فراوان از پایین بودن حقوق نسبت به سایر اصناف و نیز تغییرات پیشنهادی در طرح های بیمه درمانی معلمان آغاز شده بود. معلمان می گویند که آنها چهار سال افزایش حقوق نداشتند و پایین ترین دستمزد را می گیرند.

این اعتصاب موجب شد بیش از دویست و هفتاد و هفت هزار دانش آموز و 35 هزار کارمند این ایالت نتوانند به مدرسه بروند.

انتهای پیام/

معلمان ایالت اوکلاهمای آمریکا اعتصاب کردند

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار