کارشناس مسائل بین الملل گفت: بلوکه کردن دارایی یک کشور مستقل در دولتی دیگر بدون داشتن ادله کافی، اقدامی خلاف عرف و حقوق بین‌الملل است.

حکم قاضی فدرال آمریکا در مورد قرارداد بوئینگ غیرقانونی استحسن عابدینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حکم قاضی فدرال آمریکا درباره درخواست افشای قرار داد شرکت بوئینگ با ایران و مصادره احتمالی مبالغ واریزی به نفع یک موسسه صهیونیستی، اظهار کرد: بلوکه کردن دارایی یک کشور مستقل در دولتی دیگر بدون داشتن ادله کافی، اقدامی خلاف عرف و حقوق بین‌الملل است، اما آمریکا طی ده‌ها سال گذشته نه فقط در قبال جمهوری اسلامی بلکه در قبال سایر کشورها هم نشان داده که چندان به حقوق ‌بین‌الملل پایبند نیست.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از دارایی‌های ملت ایران که  توسط وابستگان به رژیم سابق به غارت رفته بود، توسط آمریکا بلوکه شد همچنین  بخشی از سرمایه‌های  متعلق به ایران در دوران رژیم پهلوی که  در آمریکا سرمایه‌گذاری شده بود نیز به همین سرنوشت دچار شد.

وی ادامه داد: چنین راهزنی‌هایی موضوع تازه‌ای برای مردم ایران نیست، در طی سال‌های گذشته متأسفانه لابی صهیونیستی به دلیل نفوذ فراوانی که در هیئت حاکمه آمریکا دارد، توانسته است بخش  قابل توجهی از حقوق ملت ایران را با ادعاهای واهی بلوکه کند و  آنها را به تاراج ببرد.

عابدینی افزود: این اتهام  بی اساس که  ایران در برخی از انفجارها توسط گروه‌هایی دست داشته است، بهانه‌ای شده تا دارایی‌های ملت ایران  سرقت شود.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق نهادهای بین‌المللی این موضوع را پیگیری کند و یا  از طریق دادگاه‌های بین‌المللی  علیه آمریکا اقامه دعوی کند تا حقوق مسلم خود را  استیفا کند.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در 60_70 سال پس از جنگ جهانی دوم به صورت بسیار گسترده از قوه قهریه خود استفاده کرده‌اند تا با تحمیل سیاست‌های خود قوه عاقله ملت‌های دنیا را به شدت کاهش دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار